لبه تکنولوژی

December 23, 2014
11:29 سه شنبه، 2ام دیماه 1393
کد خبر: 66026

نمایش تصاویر ویدیویی با دید 300 درجه در آینه جلوی خودروهای کادیلاک

شرکت خودروسازی کادیلاک از سال آینده اتومبیل‌هایی را روانه بازار خواهد کرد که در آینه جلوی آنها تصاویر ویدیویی با کیفیت بالا از محیط پشت سر نمایش داده خواهد شد.
با این کار هم شعاع دید رانندگان از محیط پشت سر تا 300 درجه افزایش می یابد و هم موانع مختلف جلوی دید آنها را نخواهد گرفت.
 
بدین منظور دوربینی در بالای خودروی Cadillac CT6 که قرار است سال آینده روانه بازار شود نصب می‌شود. این دوربین با کیفیت HD می‌تواند از پشت سر راننده تصویر برداری ویدیویی کند و وی را به طور کامل در جریان تحولات اطراف قرار می‌دهد. از جمله مزیت‌های دیگر این کار آن است که نه مسافران صندلی عقب و نه عابران پیاده و دیگر موانع طبیعی دید راننده را محدود نخواهند کرد.
 
مهندسان کادیلاک تاکنون 10 اختراع را در این زمینه به ثبت رسانده‌اند که 9 تای آنها مربوط به پردازش ویدیویی تصاویر تهیه شده توسط دوربین مذکور و یکی مربوط به نمایش این تصاویر بر روی آینه خودرو است.
 
فناوری های مذکور همچنین جلوی مشکلاتی همچون تار شدن تصاویر یا کاهش کیفیت آنها را به هر علت می‌گیرد. دقت نمایشگر تعبیه شده در آینه این خودرو که از نوع TFT-LCD است، برابر با 1280 در 240 پیکسل است. دوربین مذکور دارای پوشش خاصی است که در صورت بارش باران یا خیس شدن به سرعت سطح دوربین را از آب پاکسازی کرده و مانع از کاهش ناگهانی دید راننده در شرایط بارانی، برفی یا مه آلود می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.