اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 23, 2014
12:42 سه شنبه، 2ام دیماه 1393
کد خبر: 66029

بدقولی گوگل در زمینه ارائه خدمات اینترنت فوق سریع

آن دسته از شهروندان آمریکایی که در انتظار دریافت خدمات اینترنت پرسرعت گوگل هستند باید مدت زمان بیشتری در انتظار بمانند.
گوگل در ماه فوریه گذشته از ارائه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق خطوط فیبر نوری به ساکنان 34 شهر در 9 منطقه پرجمعیت آمریکا خبر داده بود. اما ظاهرا این شرکت نخواهد توانست در موعد مقرر خدمات خود را در این زمینه ارائه دهد.
 
گوگل وعده داده بود با راه اندازی خطوط پرسرعت فیبرنوری سرعت دانلود داده ها توسط کاربران به صدهامگابیت در ثانیه می رسد. این شرکت که قصد داشت در پایان سال 2014 فهرست شهرهای جدیدی که از خدمات اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند را اعلام کند، حال مجبور است این کار را تا سال 2015 به عقب انداخته و ابتدا به تعهدات قدیمیش عمل کند.
 
گوگل هیچ توضیح دقیقی در مورد علت این تاخیر نداده و صرفا به ذکر این نکته بسنده کرده که به تعهدات خود وفادار است و سعی می کند در ماه های آغازین سال آینده انها را عملی کند. از جمله شهرهایی که در انتظار تحقق وعده گوگل هستند می توان به سن خوزه، پرتلند، سالت لیک سیتی، فونیکس، سن آنتونیو، تگزاس، نشویل، اتلانتا، چارلوت و …. اشاره کرد.
 
گوگل می‌گوید مشترکان این خدمات با پرداخت تنها 70 دلار می‌توانند از سرعت آپلود و دانلود 1000 مگابیت در ثانیه بهره‌مند شده و یک ترابایت حافظه کلود گوگل هم برای ذخیره سازی داده هایشان در اختیار بگیرند. البته هر مشترک باید 300 دلار هم بابت هزینه‌های برقراری زیرساخت ها بپردازد و متعهد به یک سال استفاده از خدمات یاد شده گردد. افراد با پرداخت 130 دلار در ماه هم می توانند از سرویس های تلویزیونی تحت وب بهره مند شوند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.