اپراتورها

تلفن همراه

December 23, 2014
19:53 سه شنبه، 2ام دیماه 1393
کد خبر: 66036

گارتنر: تا 2018 بیش از ۵۰ درصد کاربران در اولین فعالیت آنلاین خود، از تبلت و گوشی هوشمند استفاده می‌کنند

براساس یافته‌های موسسه تحقیقاتی گارتنر، تجهیزات موبایل به شکل فزاینده‌ای به اولین تجهیزات ارتباطی و مصرف محتوا تبدیل شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، در کشورهای درحال توسعه، کاربران در حال استفاده از گوشی‌های هوشمند به عنوان دستگاه‌های تلفن همراه هستند. درحالی که در کشورهای توسعه‌یافته، خانواده هایی که همزمان از چند دستگاه استفاده می‌کنند، به واسطه استفاده از تبلت‌های رو به رشدی که سریع‌ترین نرخ را بین دستگاه‌های محاسباتی دارند، هنجار جامعه را تشکیل می‌دهند.
ون بیکر، معاون پژوهش موسسه گارنتر می گوید: الگوی استفاده‌ای که تقریبا برای تمام مصرف‌کننده‌ها صدق می‌کند، براساس دسترسی به گوشی‌های هوشمندی هستند که می‌شود در حال حرکت با آنها کار کرد، به دنبال آن تبلت‌ها هستند که برای انجام کارها و جلسات طولانی‌تر استفاده می‌شوند و PC ها هم به طور فزاینده‌ای مختص انجام کارهای پیچیده‌تر شده‌اند. با گستردگی دسترسی کاربران به این نوع تجهیزات، این وضع به سمت تکنولوژی‌های پوشیدنی پیش می‌رود. همچنان که صدا، ژست و سایر روش‌های محبوبیت بین مصرف‌کننده‌ها رشد می‌کند و همچنان که میزان مصرف محتوا از میزان تولید محتوا بیشتر می‌شود، این فاکتورها کاربران را از PC ها دورتر می‌کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.