اپراتورها

امنیت

December 23, 2014
21:47 سه شنبه، 2ام دیماه 1393
کد خبر: 66043

شرکت مخابراتی «اتصالات» هک شد

در یکی از عصرهای هفته گذشته سایت اینترنتی مرکزی شرکت مخابراتی Etisalat به طور کامل از دسترس خارج شد و کارشناسان امنیتی منطقه اعلام کردند که این اتفاق به دلیل یک حمله سایبری گسترده به سرورهای DNS این شرکت رخ داده است.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اختلال مذکور به دنبال دستکاری در حافظه کَش(Cache) مربوط به DNS صورت گرفت و بر اساس آن سرور مربوطه برای بازیابی اطلاعات ذخیره شده آدرس اشتباه را مرور می‌کرد و به همین خاطر سایت اینترنتی شرکت به طور کامل از کار افتاد.

کارشناسان امنیتی پس از انجام بررسی‌های فراوان امروز اعلام کردند که این اتفاق به دنبال نوعی حمله سایبری صورت گرفته است که طی آن امتیازهای مربوط به DNS افزایش قابل ملاحظه یافت و این اتفاق همزمان با حملات گسترده به سیستم HTTP صورت گرفت.

"شریف سلیمان" مدیر مرکز Infoblox در خاورمیانه هشدار داد: «بیشترین تعداد حملات سایبری به سرورهای DNS صورت می‌گیرد؛ به نحوی که تعداد آن‌ها از حملات صورت گرفته به سیستم HTTP هم بیشتر بوده است و پیش‌بینی می‌شود در 12 ماه آتی شاهد حملات گسترده‌تری در این زمینه باشیم».

او در ادامه گفت: «طی یک سال گذشته حملات صورت گرفته به سیستم DNS رشد 200 درصدی را تجربه کرده است. به همین خاطر این روزها شرکت‌ها نمی‌توانند بدون فایروال‌ها و سیستم‌های تدافعی یک شبکه مرکزی ایمن تولید کنند. ما وارد عصری شده‌ایم که سازمان‌ها نمی‌توانند یک شبکه مرکزی بدون سیستم امنیتی مخصوص DNS داشته باشند».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.