تلفن همراه

گوشی

December 26, 2014
15:57 جمعه، 5ام دیماه 1393
کد خبر: 66081

پیش‌بینی‌های کلیدی گارتنر درمورد دستگاه‌های موبایل

تا سال ۲۰۱۸، ۴۰ درصد از تشکیلات اقتصادی و موسسات تجاری خواهان استفاده از Wi-Fi به عنوان اتصال پیش فرض برای دستگاه‌های غیرسیارشان مثل کامپیوترهای رومیزی، تلفن میز، پروژکتورها و اتاق کنفرانس می‌شوند.
 
کن دولانی، معاون و تحلیلگر برجسته موسسه گارتنر می‌گوید: از آغاز کار شبکه، کابل‌بندی اترنت نقطه اتکای اتصال به فضای کاری کسب و کار بوده است. هرچند که استفاده از گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌ها رو به فزونی است، فضای مصرف‌کننده تا حد زیادی به جهان‌های مقدم بر بی‌سیم تبدیل شده است. همچنان که طرح BYOD در بسیاری از سازمان‌ها افزایش یافته است، برخورد کسب و کار و جهان مصرف‌کننده، خواسته‌های کارگران را تغییر داده است.
 
به عنوان اولین اتصال به زیرساخت‌های شرکت، Wi-Fi این امکان را به کارمندان می‌دهد که بتوانند از هر وسیله‌ای استفاده کنند و بدون نگرانی به هر نقطه‌ای حرکت کنند. اقدامات امنیتی مانند ۸۰۲٫۱X، اولین گستره معرفی شده در Wi-Fi بودند و در طول تاریخ طولانی فناوری، هیچ گزارش جدی مبنی بر هک شدن Wi-Fi وجود ندارد و با معرفی استاندارد رمزگذاری پیشرفته (AES) این امر تکمیل شد.
 
علاوه بر این سیستم‌های کابل‌کشی یا حتی راهکارهای نقطه به نقطه بی سیم (P2P) تکنولوژی‌هایی را به عنوان جایگزین کابل پیشنهاد می‌دهند که چالش‌های جدیدی را در مورد کانکشن‌های متفاوت در پیش رو قرار می‌دهند، مانند USB و میکرو USBبه عنوان سیستم‌های ویدیویی که فراتر از VGAحرکت می‌کنند.
 
دولانی می‌گوید: علاوه بر اینها، حرکت و تغییرات، هزینه‌های نامعقولی را ایجاد می‌کنند که زمان را برای سازمان‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات هدر می‌دهد. گاهی یک حرکت می‌تواند شامل تغییرات کابلی شود که برای مسیر و پیکربندی یک اتصال در جای درست خود، می‌تواند حدود یک هزار دلار هزینه بردارد. با پرینترهای وای‌فای، دسک‌تاپ‌ها و دیگر تجهیزات (تنها چیز مورد نیاز، یک کابل برای منبع تغذیه است)، کارمندان می‌توانند آزادانه و به راحتی دفتر کارشان را به شکل جدیدی درآورند. به خاطر تمام این مزیت‌ها، ما انتظار داریم که بسیاری از سازمان‌ها پیکربندی اصلی شبکه‌شان را به بی‌سیم تغییر دهند و در موارد استثناء از سیم‌کشی استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.