اینترنت و شبکه

December 26, 2014
20:43 جمعه، 5ام دیماه 1393
کد خبر: 66099

دل میگوید انتقال همه فعالیت‌های سازمان به فضای ابری غیرممکن است

شرکت Dell اعلام کرد که کسب‌وکارها و سازمان‌ها در زمینه بهره‌وری از خدمات پردازش ابری باید به سمت ابزارهای چندگانه رو بیاورند.
 
به گزارش وبسایت theinquirer، "گوردون دیوی" مدیر استراتژی‌های ابری شرکت Dell طی مصاحبه‌ای با مرکز V۳.co.uk گفت سیستم‌های پردازش ابری در قالب تبلیغات نادرست معرفی می‌شوند و انتقال تمام زیرساخت‌های IT سازمان به فضای ابری یک هدف غیرواقعی محسوب می‌شود.
 
دیوی همچنین معتقد است که شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات ابری، کسب‌وکارها را ترغیب می‌کنند تا فعالیت‌های داخلی خود را به‌صورت گسترده به فضای ابری انتقال دهند و این اتفاق در شرایطی صورت می‌گیرد که یک مدل واحد برای سازمان‌ها وجود ندارد تا این انتقال انجام شود.
 
او گفت: «من فکر می‌کنم این شرایط مربوط به تبلیغات اغواگرایانه در مورد خدمات ابری است. ایده مربوط به بهره‌مندی کامل از همه خدمات ابری وجود خارجی ندارد».
 
او در ادامه توضیح داد: «مشکل اصلی مربوط به مشتریانی می‌شود که این قبیل تبلیغات را دیده‌اند و می‌خواهند همه این مزایا را در اختیار بگیرند و به همین خاطر به این قطار درحال حرکت می‌پیوندند. زیرا این یک صنعت اغوا کننده است و به جای آنکه کاربران مزایای اصلی خدماتی که سیستم پردازش ابری به ارمغان می‌آورد را ارزیابی کنند، بدون درنظر گرفتن هر موردی آنها را در سیستم کاری خود مستقر می‌نمایند».
 
دیوی بر این مسئله تاکید کرد که سازمان‌ها پیش از استقرار خدمات ابری نیازمند آن هستند که اهداف خود را در این زمینه مشخص کنند و استراتژی فناورانه ویژه‌ای را در اختیار بگیرند که زیرساخت‌های پیش‌فرض مبتنی بر ابزارهای ابری با هدف کنترل هرچه بیشتر فناوری را در اختیار آنها بگذارد و البته هزینه‌ها و پیچیدگی‌های IT سازمان را هم افزایش ندهد.
 
مدیر استراتژی‌های ابری شرکت Dell همچنین اظهار داشت: «آینده خدمات ابری تکیه بر ابزارهای چندگانه است. استقرار کار درست روی پلتفرم درست».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.