باندپهن

باندپهن ثابت

December 27, 2014
10:56 شنبه، 6ام دیماه 1393
کد خبر: 66110

اجرای طرح ملی همکدسازی تلفن ثابت در سراسر کشور ، رسما به اتمام رسید

به دنبال اجرای کامل طرح همکدسازی در تمامی استان های کشور ، امروز در مراسمی با حضور دکتر واعظی ،وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، دکتر سید هاشمی رئیس هیات مدیره ، مهندس ابراهیمی ، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران و جمعی از مدیران این طرح به طور رسمی پایان یافت . 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در این مراسم توسعه عدالت اجتماعی را سرلوحه کار دانست و گفت : حذف کد در ارتباطات درون استانی و همکدشدن تمامی شهرها، بخش ها و روستاها در یک استان ، هشت رقمی شدن شماره های تلفن ثابت در کل کشور،اختصاص یک شماره منحصربه فرد به مشترکان در کل استان ، جلوگیری از تداخل در فایلهای شارژینگ وCaller-ID و کاهش هزینه های مشترکان ، از ویژگی های این طرح است . 
 
مهند ابراهیمی ، اجرای این طرح را باعث کاهش حجم جداول شارژینگ و عدم تداخل فایل های شارژینگ دانست و افزود : منحصر به فرد شدن شماره گیری به سمت استان ،متمرکز شدن پاسخگو یی مراکز 118 ، رومینگ مناسب و راحت ، افزایش مکالمات شهری با توجه به بیشترشدن مکالمات به میزان 5 درصد در هر سیکل از جمله تاثیرات اجرای این طرح در شبکه مخابرات کشور است . 
وی ضمن اشاره به افت در آمد استان با توجه بع مبلغ پالس پس از اجرای این طرح گفت : با اجرای این طرح، تمامی مشترکان از خدماتی چون هواگو، دبیت کارت، اطلاعات راهها، کدهای دورشوال، کدهای سری 15، کدهای سری16 ، کدهای سری 18 و خدمات دیگر شرکتهای خدماتی بهره مند می شوند.
 
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران ، کاهش ظرفیت اشتغال پردازشگری مراکز ، درصد اشغال کانال ها دراوج ترافیک و حجم دیتابیس Zone و کد مراکز را از دیگر ویژگی های این طرح اعلام کرد و گفت : با توجه به کاهش تعداد کد ها و حجم دیتا بیس مرکز ، زمان ردهیابی کاهش و باعث بهبود کیفیت شبکه شده است . 
 
وی ، طرح ملی همکد سازی در کشور را حاصل تلاش و همکاری شرکت ارتباطات ثابت ایران و شرکت های مخابرات استان ها و تمامی کارکنان متخصص شرکت در این زمینه و تامین منابع مالی مورد نیاز دانست و گفت : این طرح به نفع مشترکان خواهد بود زیرا در قالب آن ، با تبدیل شدن پالس به دقیقه ، محاسبه تعرفه ها از شفافیت بیشتری برخوردار شده، از سوی دیگر هزینه جابجایی در تلفن های همراه حذف شده و تعرفه مکالمه بین استانی برای تمام استان های کشور یکنواخت می شود.
 
گفتنی است ؛ طرح ملی همکد سازی در کشور، با هزینه عملیاتی بالغ بر 2000 میلیارد تومان توسط 4315 نفر از کارکنان متخصص مجموعه مخابرات ایران ، به اجرا در آمد که نتیجه آن کاهش کدها از 187 به 31 کد و تعداد زون ها از 300 به 93 زون ، می باشد . 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.