اپراتورها

تلفن همراه

December 27, 2014
11:19 شنبه، 6ام دیماه 1393
کد خبر: 66113

حل مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه؛ به زودی

وزیر ارتباطات توسعه زیرساخت‌ها و توجه به مناطق مرزی را از اولویت‌های کاری این وزارتخانه دانست و از آغاز طرح رومینگ ملی و اتمام آن تا دی‌ماه خبر داد و گفت: مشکل عدم پوشش شبکه تلفن همراه در کشور به زودی برطرف می‌شود.
 
محمود واعظی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه ارتباطی استان ایلام اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی زائران ایرانی 26 میلیون دقیقه مکالمه انجام دادند و اگر وزارت ارتباطات عراق همکاری بیشتری داشت این میزان مکالمه تا چند برابر افزایش پیدا می‌کرد هرچند در این مدت باوجود تعداد بسیار زیاد زائران در مرز مهران کمترین مشکلات را در حوزه ارتباطی داشتیم.
 
وی تأکید کرد: یک کمیته برای ساماندهی و تأمین نیازمندی‌های حوزه ارتباطی زوار در تهران برای این منظور تشکیل و به‌صورت شبانه‌روزی همه مسائل مربوط به آنتن دهی تلفن‌های همراه را رصد و هرلحظه کنترل می‌کرد.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تمام امکانات و تجهیزات حوزه ارتباطی ما برای سرویس‌دهی و خدمات‌رسانی داخل کشور است ولی اگر بخواهیم در خارج از خاک کشورمان خدمات‌رسانی کنیم این امر مستلزم داشتن آمادگی کشور مقصد است که در این ایام عراق آمادگی لازم برای همکاری کامل را نداشت.
 
واعظی از برنامه‌ریزی برای سال‌های آینده خبر داد و گفت: درصددیم شرایطی را به وجود آوریم تا خدمات آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه در شهرهای مرزی با عراق به‌ویژه مهران و داخل خاک عراق به شکل بهتری انجام شود.
 
وی تأکید کرد: نمی‌توان امکانات و تجهیزات زیرساختی حوزه ارتباطی موردنیاز برای یک استان با یک و نیم میلیون نفر جمعیت را برای یک ایام خاص و محدود در شهری کوچک همچون مهران مستقر کرد چون هزینه بسیار زیادی نیاز دارد و هیچ بنگاهی هم حاضر نیست این سرمایه‌گذاری را فقط برای چند روز بهره بردن در سال انجام دهد، پس باید تمهیدات دیگری اتخاذ کنیم تا خدمات‌رسانی مطلوب‌تری انجام شود.
 
وی درباره آخرین وضعیت مصوبات جلسه چند ماه پیش با مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در حوزه زیرساخت و ارتباطی تأکید کرد: 85 تا 90 درصد این مصوبات در بخش‌های مختلف تاکنون اجرایی شده و برخی که باقی‌مانده نیز با تخصیص بودجه و رفع موانع باید به‌سرعت اجرایی شود و سیاست ما در وزارت این است که دیگر آنچه بخش خصوصی متقاضی اجراست، تصدی‌گری نکنیم بنابراین اگر در این استان که جز استان‌های فاز دوم است و در دیتاسنتر مشکل دارد بخش خصوصی آمادگی ایجاد دیتاسنتر دارد، ما مجوز صادر می‌کنیم.
 
وی اضافه کرد: همواره بودجه ما ملی بوده ولی امسال با اختصاص بودجه استانی (ویژه بندی) که انجام شد 500 تا 600 میلیارد تومان اعتبار برای استان‌ها و 300 میلیارد تومان نیز برای USO گذاشتیم که به‌نوعی مشکلات استان‌های مختلف را برطرف می‌کند.
 
وی بابیان اینکه شرکت مخابرات سرمایه عظیمی در اختیار دارد که اگر خوب از آن استفاده کند به‌مراتب وضعشان بهتر می‌شود، اظهار کرد: به آینده این شرکت و بهبود وضعیتشان خوش‌بین هستیم.
 
واعظی درباره تعویض سیم مسی خط ارتباطی پل زائر تا پایان مرزی مهران با فیبر نوری افزود: این موضوع را دنبال می‌کنیم و با تخصیص اعتبار موردنیاز، انجام می‌دهیم تا کمکی به رفع مشکلات ارتباطی در این مرز باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز دفاتر ICT روستایی 10 میلیارد ریال اعتبار می‌گذاریم تا به‌تدریج برای تجهیز این دفاتر هزینه شود چون اعتقاد داریم روستاها در این بخش عقب‌افتاده هستند و باید شرایطی را فراهم کنیم که این دفاتر خدمات‌رسانی مطلوبی به روستاییان داشته باشند.
 
محمدرضا مروارید – استاندار ایلام – هم در این نشست گفت: حدود 70 درصد وسعت این استان ارتفاعات و مناطق کوهستانی است که این امر مشکلات عدیده‌ای در حوزه ارتباطات بخصوص آنت دهی تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ایجاد کرده است.
 
وی با اشاره به جلسه چند ماه پیش مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان حوزه مخابرات و زیرساخت‌های استان با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ادامه داد: حاصل این نشست تنظیم صورت‌جلسه‌ای با 32 بند بود که تعداد زیادی از این بندها اجرایی شده و امید است بندهای باقی‌مانده نیز با اتخاذ تمهیدات مناسب از سوی وزیر به‌سرعت اجرایی شوند.
 
مروارید یکی از مهم‌ترین مشکلات استان ایلام که حدود 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و از این حیث در میان سایر استان‌های هم‌مرز با عراق دارای بیشترین و طولانی‌ترین مرز مشترک با این کشور است را اخلال در ارتباط تلفن‌های همراه دانست.
 
استاندار ایلام تأکید کرد: زیرساخت‌های ارتباطی کنونی در مرز مهران با حجم زیاد تردد زوار به‌ویژه در ایام محرم و اربعین جوابگوی نیازها نیست و باید توسعه این زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گیرد تا امکان بهره‌مندی بیشتر مردم از خدمات تلفن‌های همراه در این مرز فراهم شود.
 
مروارید بابیان اینکه قرار است دو بازارچه مرزی در مرزهای دهلران و ایلام با عراق راه‌اندازی شود، اظهار کرد: این‌ها نیز به توسعه شبکه‌های مخابراتی و زیرساخت‌های ارتباطی نیاز دارند و در حوزه مناطق نفت‌خیز استان به‌ویژه میدان‌ها نفتی چنگوله و آذر اقداماتی برای برقراری ارتباط و آنتن دهی تلفن همراه و استفاده از اینترنت صورت گرفته ولی هنوز مشکلات زیادی بخصوص در بخش اینترنت پرسرعت در این مناطق وجود دارد که به دلیل حضور تعداد زیادی نیروی متخصص در این میدان‌ها و نیاز آن‌ها به اینترنت، این مشکل باید با اتخاذ تدابیر مناسب برطرف شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.