اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 28, 2014
11:43 یکشنبه، 7ام دیماه 1393
کد خبر: 66145

آمار و ارقام خواندنی تحولات فناوری/ حجم اطلاعات دیجیتالی چقدر است

سال 2014 درحالی رو به اتمام است که در دنیای فناوری های نوظهور اتفاقات مهمی روی داد. بیان این رویدادها با تکیه بر آمار و ارقام گویای بسیاری از نکات است.
از شمار تلفن های همراه هوشمند به فروش رفته تا پیش بینی درباره آلایندگی کربنی معادن زغال سنگ چین، مجموعه ای از ارقام خواندنی در گزارش زیر آمده است.
 
در سه ماهه سوم سال 2014 نزدیک به 301 میلیون دستگاه تلفن همراه هوشمند راهی بازارهای جهانی شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال 2013 افزایش 20 درصدی را نشان می دهد. گروه "گارتنر" همچنین پیش بینی کرده که تلفن های همراه هوشمند دو سوم بازار کل تلفن همراه در سراسر جهان را در اختیار خود دارد. این گروه درعین حال پیش بینی کرده در سه سال آینده از هر 10 تلفن همراه موجود در دنیا 9 دستگاه هوشمند باشد.
 
در سال 2014 ارزش کل سهام شرکت حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی مبتنی بر اپلیکیشن Uber حدود 40 میلیارد دلار عنوان شد. مقر این شرکت در سانفرانسیسکو آمریکاست.
 
شرکت امنیتی Websense تخمین زده است که در سال 2014 حدود 4/5 میلیون اطلاعات محرمانه بیماران از بیمارستانهای سراسر آمریکا توسط هکرها به سرقت رفته است.
 
در عین حال امسال پیش بینی شد که در سال 2030 آلایندگی کربنی ناشی از گازهای گلخانه ای تولید چین به حداکثر خود خواهد رسید. پیش بینی می شود در حد فاصل سالهای 2020 تا 2025 مصرف زغال سنگ در چین به بالاترین حد ممکن برسد.
 
در سه ماهه سوم سال 2014 سهم شرکت سامسونگ از کل بازار تلفن همراه جهان 24 درصد بوده است. این درحالی است که این رقم در ابتدای سال 32 درصد بود. پیدا شدن سر و کله دو رقیب تازه نفس یعنی Xiaomi و Micromax در چین و هند عامل اصلی افت سهم سامسونگ از بازار جهانی تلفن همراه بوده است.
 
در این سال گوگل در اقدامی بی سابقه اعلام کرد به ازای دریافت 25 دلار در هر سال، اطلاعات ژنومیکی افراد را در Google Genomics ذخیره سازی خواهد کرد.
 
و شاید از همه جالب تر رقم 4/4 زتا بایت یا 4/4 میلیارد ترایابت باشد. این رقم بیانگر حجم اطلاعات دیجیتالی در سراسر جهان در سال 2014 است. این رقم که توسط بنگاه International Data Corporation ارایه شده نمایانگر رشد سالانه 40 درصدی حجم اطلاعات دیجیتالی در سراسر جهان است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.