اپراتورها

تلفن همراه

December 29, 2014
11:08 دوشنبه، 8ام دیماه 1393
کد خبر: 66162

همکاری Orange و آژانس توسعه آمریکا برای تسریع پروژه سلامت موبایلی قاره آفریقا

آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده و اپراتور Orange اعلام کردند برای توسعه نوآوری در حوزه سلامت موبایلی در مقر انجمن جهانی موبایل-سلامتی در واشنگتن یک کارگروه تشکیل دادند.
هدف از تشکیل این کارگروه کمک به درمان و مراقبت از انسان‌ها در سراسر آفریقا از طرف کشورهای درحال توسعه بیان شده است.
به گفته آریل پابلو مندز، دستیار رئیس آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده در حوزه سلامت جهانی، با افزایش استفاده و کاهش هزینه تلفن‌های همراه، فناوری تلفن همراه، سرعت دسترسی به اطلاعات سلامتی و خدمات‌رسانی را دچار تحول خواهد کرد. همکاری ما با یک شرکت خصوصی مثل شرکت Orange ما را قادر می‌سازد تا با هزینه‌های مقرون به صرفه‌تر کارهای بزرگتری انجام دهیم.
در فاز اول این پروژه از تخصص، تکنولوژی و منابع محلی هر دو سازمان به منظور بهبود کیفیت مراقبت و حصول اطمینان از امکان توسعه آن از سطح پایلوت به سطح بزرگتری از جامعه استفاده خواهد شد تا در مرحله بعد، این خدمات در دسترس عموم قرار گیرد. فاز پایلوت در کشور نیجر و چند کشور دیگر در حال اجراست.
در فاز دوم با استفاده از بستر سلامت موبایلی و شبکه زیرساخت اپراتور Orange برای برقراری شبکه هشدار و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به دست آمده از پزشکان خانواده و سلامت روان استفاده خواهد شد. تلاشگران در عرصه بهداشت و درمان با استفاده از این فناوری قادر خواهند بود علاوه بر به اشتراک‌گذاری تجارب پزشکی خود، بدون در نظر گرفتن تفاوت‌های جغرافیایی با همکاران خود برای بهبود و مراقبت از بیماران تعامل داشته باشند و شیوه‌های درمانی خود را بهبود ببخشند. به علاوه، از طریق این سیستم دسترسی عامه مردم به اطلاعات حوزه سلامت آسان‌تر می‌شود. حضور جهانی Orange ، با شبکه‌های تلفن همراه و ثابت در ۲۰ کشور آفریقا و خاورمیانه، دسترسی یکپارچه و قابل اعتماد به این خدمات را تضمین می‌کند.
در بخش مامایی، با دسترسی پزشکان به آخرین ابزار و اطلاعات پزشکی امکانات لازم برای نظارت بر دوران بارداری مادران از راه دور را فراهم می‌سازد. این خدمات به ویژه در برخی از بخش‌های از آفریقا که در آن بسیاری از مردم در مناطق روستایی بدون دسترسی آسان به مراقبت‌های بهداشتی زندگی می‌کنند یا به راحتی به خدمات حمل و نقل دسترسی ندارند، بسیار مفید است. با استفاده از بستر سلامت موبایلی، متخصصان پزشکی قادر خواهند بود تا با تشخیص مشکلات بالقوه در همان ابتدا، مراقبت های لازم برای رفع خطرات مربوط به مادر و کودک را انجام دهند.
به گفته تی‌یری زلبربرگ، مدیر پروژه بهداشت و درمان Orange، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه تکنولوژی‌های موبایل وجود دارد که در صورت همگام شدن با ابتکارات جدید می‌تواند بهداشت و درمان را به سطح بالاتری ارتقا دهد. ما با همکاری آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، در حال خلق سیستمی هستیم که بتوانیم فرصتی را در اختیار فعالان عرصه بهداشت و درمان قرار دهیم تا بتوانند از راه دور بر بیماران نظارت کنند که علاوه بر تصمیم‌گیری با دید باز، بتوانند بهترین کیفیت درمانی را در دسترس شهروندان قرار دهند.
هدف نهایی این دو سازمان بزرگ در این پروژه این است که با ایجاد چهارچوبی بتوانند به راحتی این سرویس مهم موبایل را در تعداد زیادی از کشورهای آفریقایی راه‌اندازی کنند.
تجربه کمپانی Orange در فعالیت‌های مشارکتی و مقیاس پذیری این اطمینان را می‌دهد که به نهادهای قانون‌گذاری و محلی کاملا پایبند است. همچنان که این کمپانی تاکنون هم در خط مقدم تحقق دگرگونی‌های دیجیتال آفریقا، ارتباط مردم، کارآفرینان، شهرها و شهرستان‌ها، و ارائه خدمات نوآورانه مانند پرداخت تلفن همراه بوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.