تلفن همراه

لوازم جانبی

December 30, 2014
9:02 سه شنبه، 9ام دیماه 1393
کد خبر: 66183

انتقال فایل با سرعت بیشتر از بلوتوث

امروزه به همگیر شدن تلفن‌ها و تبلتهای هوشمند در همه جا، انتقال فایل، تصاویر، ویدیوها و غیره بیش از پیش رواج پیدا کرده است.
 
داریوش زندی – کارشناس ارشد هوش مصنوعی – در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه کردستان، اظهار کرد: قبلاً برای انتقال فایل بین دو گوشی از بلوتوث استفاده می‌شد که البته امروزه نیز محبوبیت خود را دارد.
 
وی افزود: با ورود گوشی‌های هوشمند انتقال فایل‌ها نیز دچار تحولی شده است که شاید اکثر کاربران از آن بی اطلاع باشند.
 
این کارشناس بیان کرد: انتقال از طریق شبکه وای-فای که به مراتب سرعت بیشتری نسبت به بلوتوث دارد این اختلاف سرعت گاهی اوقات 40 برابر است که رقم بسیار چشمگیری است.
 
وی افزود: برای استفاده راحت از این راهکار نرم‌افزارهایی ارائه شده‌اند که کار با آن‌ها بسیار ساده است و کاربر بدون هیچ تجربه خاصی قادر به استفاده از این نرم‌افزار است.
 
وی عنوان کرد: یکی از معروف‌ترین این ابزارها نرم‌افزار shareit یا anyshare است که با جست‌وجو در مارکت‌های مختلف می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و نصب کنید.
 
زندی تصریح کرد: استفاده از این راهکار منوط به این است که هر دو طرف انتقال دهنده و گیرنده دارای این نرم‌افزار باشند.
 
وی ادامه داد: نرم‌افزار دیگری که پا به این عرصه گذاشته و طرفداران زیادی پیدا کرده است نرم‌افزار zapya است که طرز کار آن مشابه نرم‌افزار قبلی است و تفاوت چندانی با یکدیگر از این لحاظ ندارند؛ اما رابط کاربری این نرم‌افزار با دسته بندی‌های مختلفی که روی فایل‌ها انجام می‌دهد کار پیدا کردن فایل را به مراتب ساده تر کرده است.
 
این کارشناس ارشد هوش مصنوعی خاطرنشان کرد: از نکات مثبت این دو نرم‌افزار قابل استفاده بودن آن‌ها در ابزارهای اندرویدی و ios (محصولات شرکت اپل) است. قبلاً با بلوتوث امکان انتقال فایل بین این دو پلتفرم وجود نداشت اما به مدد این نرم‌افزارها انتقال فایل بسیار ساده گشته است.
 
در این مطلب فقط دو نرم‌افزار معرفی شده است و الزاماً به این معنی نیست که فقط این دو نرم‌افزار موجودند امکان دارد ده‌ها نرم‌افزار مشابه وجود داشته باشند، اما نکته‌ای که اهمیت دارد این است که همه این نرم‌افزارها از شبکه وای-فای به‌جای بلوتوث استفاده می‌کنند که سرعت انتقال فایل‌ها را به شکل شگفت‌انگیزی افزایش داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.