امنیت

امینت

تلفن همراه

فناوری اطلاعات

December 30, 2014
16:09 سه شنبه، 9ام دیماه 1393
کد خبر: 66200

بازسازی اثر انگشت وزیردفاع آلمان از روی عکس‌های معمولی

یک هکر نشان داد که با استفاده از دوربین دیجیتالی معمولی می‌توان اثر انگشت کاربران را بازسازی کرد و به راحتی وارد دستگاه‌های دیجیتالی امنیتی شد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، «جان کیسلر» یکی از اعضای سازمان امنیت هکری Chaos Computer Club در کنفرانس سالانه Chaos Computer توضیح داد که اثر انگشت هم می‌تواند هک شود.

او نشان داد که چگونه با استفاده از عکس‌های دیجیتالی گرفته شده از وزیر دفاع آلمان در زمان‌های مختلف و کنار هم قرار دادن آنها موفق شده است اثر انگشت وی را بازسازی کند.

کیسلر برای این کار از نرم‌افزاری با نام VeriFinger استفاده کرد و به کمک آن موفق شد در عکس‌های معمولی گرفته شده از «اورسولا ون‌دِر لِیِن» وزیر دفاع آمریکا عکس انگشت او را جدا کند و با کنار هم قرار دادن عکس‌های مختلف، اثر انگشت کامل او را به دست آورد.

او تنها کاری که انجام داده، در مراسم سخرانی اورسولا در ماه اکتبر با یک دوربین دیجیتالی معمولی از دستان او عکس گرفته است و به کمک دیگر عکس‌های موجود توانسته است در نرم‌افزار VeriFinger اثر انگشت وزیر دفاع آلمان را بازسازی کند.

لازم به ذکر است که وزارت دفاع آلمان در مقابل این اقدام هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است و می‌گوید که از جزییات این اتفاق بی‌خبر است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.