رگولاتوری

January 1, 2015
12:25 پنجشنبه، 11ام دیماه 1393
کد خبر: 66219

ربیعی: هنوز نمی‌دانیم نقش جمهوری اسلامی در فضای مجازی چیست

رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف گفت: فناوری اطلاعات در تولید ناخالص ملی تاثیر اساسی دارد ولی متاسفانه درک درستی از این مساله در مسوولان نیست و مردم خیلی جلوتر از دولت و مسوولان هستند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شریف حمیدرضا ربیعی افزود: برخی از مسوولان، فناوری اطلاعات را فقط ابزارهایی برای یک سری مسایل می بینند ولی بین مردم اینطور نیست و ما باید نقطه اتکای خود را در همین مردم بگذاریم و با همین ثروتی که در مردم به صورت بالقوه هست در عرصه اقتصاد و فرهنگ کارهای بزرگی انجام دهیم.
وی گفت: در دنیای مجازی اگر استراتژی ورود فعال نداشته باشیم حتما منفعل می‌شویم چراکه چیزی که در این دنیا ارزش دارد اطلاعات، دانش و حکمت است و هر چقدر در این موارد بیشتر بالا برویم با ارزش‌تر می‌شوند. 
وی افزود: فکر ما نباید فکر صنعتی سده و دهه قبل باشد و به خاطر داشته باشیم با ساختن اتومبیل کشور پیشرفت نمی‌کند بلکه باید با تمرکز در خلق ثروت از دانش و حکمت خودمان استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه برخی مسایل در دنیای مجازی در اختیار ما نیست، گفت: در چیدمان این دنیای جدید برای هر کسی نقشی تعیین شده، یا شما باید نقش برای خودتان تعریف کنید یا کنار بنشینید و دفاع کنید و ما در این دنیا هنوز هیچ نقشی برای خودمان تعریف نکرده‌ایم و هنوز نمی‌دانیم نقش جمهوری اسلامی در این دنیای شبکه‌ای چیست.
استاد دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: ما هنوز نمی‌دانیم قرار است سبک زندگی ارایه بدهیم یا سبک زندگی دیگران را بگیریم، بنابراین من و شما و جوان‌ترها مجبوریم سبک زندگی دیگران را به کار گیریم و استفاده کننده باشیم و در آن مسیری برویم که بقیه میخواهند و اگر استراتژی نداشته باشیم سرباز بقیه می شویم و این نکته‌ای غیر قابل انکار است. وی بیان داشت: استراتژی صحیح این است که ما نقشمان را به درستی تعریف کنیم و فعالانه جلو برویم چرا که ما سرمایه‌های اولیه اش را داریم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.