اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 2, 2015
11:17 جمعه، 12ام دیماه 1393
کد خبر: 66228

وزیر ارتباطات میگوید 35درصد ترافیک اینترنت ایرانیان محتوای داخلی است

وزیر ارتباطات با بیان این که در طول یکسال گذشته استفاده از محتوای داخلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: کاربران فضای مجازی در داخل کشور از 35 درصد محتوای داخلی و 65 درصد محتوای بین المللی بهره برده‌اند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی بهترین راه برای حل مشکلات اقتصادی بوده و دولت تدبیر و امید در تلاش برای تحقق اهداف چشم انداز بیست ساله بر مبنای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
 
محمود واعظی در  دومین هم اندیشی دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار داشت:  دولت تدبیر و امید به دنبال تقویت انسجام داخلی و ارتقا فرهنگ و اخلاق اسلامی در جامعه است
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در خصوص سیاست های کلان دولت  تدبیر و امید با بیان این که مسایل معیشتی و رفاهی از اولویت های دولت تدبیر و امید است خاطر نشان کرد: دولت بر همین اساس در تلاش برای کاهش نرخ تورم و خارج شدن رکود اقتصادی و اشتغال زایی  بوده و ما نیز به تناسب آن موظف هستیم طبق اهداف دولت برنامه ریزی  و فعالیت کنیم.
 
وی  گفت: اگر بتوانیم در نظام جمهوری اسلامی سیاست هایی که اقتصاد مقاومتی در 24 بند اساسی بر آن تاکید کرده  را پیاده کنیم می توانیم در جهت استقلال کشور حرکت کرده و باعث شکوفایی و توسعه کشور شویم.
واعظی تصریح کرد: هر مسوولی در هر جایگاهی باید اهداف دولت و نظام را به خوبی شناخته و اشراف کامل نسبت به مسایل سیاسی، اقتصادی و بین المللی داشته  و بر این اساس فعالیت های خود را ادامه دهد.
 
وی گفت: شان مردم ایران زندگی در رفاه اقتصادی و اجتماعی است و کشور ما با داشتن ذخایر غنی و نیروی انسانی، که بزرگترین سرمایه هر ملتی است، می تواند به این هدف دست یابد.
واعظی  با بیان اینکه افق نظام جمهوری اسلامی در چشم انداز بیست ساله به طور شفاف ترسیم شده است، تصریح کرد: پیاده سازی چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 20 ساله  و رسیدن به کشوری توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی و علمی مشی اصلی دولت و دو قوه دیگر است.
 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به موفقیت ها و دستاورد های  ایرانیان ساکن در خارج از کشور گفت: امروز شاهد پیشرفت قابل توجه شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات هستیم و  شرکت های فعال در این حوزه جز برترین و پردرآمدترین شرکت های جهانی محسوب می شوند که در این میان اسامی ایرانیانی که در این شرکت ها در پست های کلیدی و مدیریتی  فعالیت دارند فراوان به چشم می آید.
  وی  خطاب به دانشجویان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور گفت: شما به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی  رسالت سنگینی بر دوش دارید و  ملت و نظام  نسبت به  شما جوانان  چه در خارج از این مرز و بوم و چه در داخل کشور به عنوان پرچمدارن آینده این انقلاب امیدوار هستند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در خصوص فعالیت های دولت  یازدهم در عرصه های بین المللی به ارتقا جایگاه ایران در میان سایر دولت ها و ملت ها اشاره کرد و گفت: با روندی که دولت تدبیر و امید با منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری  در پیش گرفت باعث تغییر  سیار مثبت تصویر ایران در میان  افکار عمومی و ملت های جهان شده است.
واعظی در بخش دیگری از اظهاراتش در پاسخ به دانشجویان در خصوص  اهدافی که وزارت ارتباطات در  راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در کشور دنبال می کند گفت:  پیاده سازی دولت الکترونیکی و صیانت فرهنگی و اجتماعی از فضای مجازی و کمک به افزایش تولید محتوای داخلی در فضای مجازی از جمله برنامه های وزارت ارتباطات است.
 
وی با بیان این که در طول یکسال گذشته  استفاده از محتوای داخلی  در بین کاربران به میزان قابل توجهی افزایش  یافته است  گفت:  کاربران فضای مجازی در داخل کشور از 35 درصد محتوای داخلی و 65 درصد محتوای بین المللی بهره برده اند  و در تلاش هستیم  با حمایت بخش خصوصی و افزایش پهنای باند داخلی، این رقم را به 50 درصد برسانیم.
واعظی در پایان با رد تصدی گری دولت در امور مختلف گفت: وزارت ارتباطات  تنها در فعالیت های حاکمیتی در عرصه ICT وارد شده و از هرگونه تصدی گری اجتناب می کند و سرمایه های خود را در امور دیر بازده ای که بخش خصوصی تمایل به وارد شدن به آن عرصه را ندارند صرف کرده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.