امنیت

فناوری اطلاعات

January 3, 2015
11:37 شنبه، 13ام دیماه 1393
کد خبر: 66272

اف بی آی با یک شوخی سایبری فریب خورد!

یک نویسنده حوزه امنیت سایبر موفق شد با تهدید جعلی شبکه سی ان ان، پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) را فریب دهد.
 
شوخی این فرد مبنی بر حمله سایبری به شبکه خبری سی ان ان مورد توجه اف بی آی قرار گرفت و پلیس به این شبکه و رسانه‌های دیگر هشدار داد که یک حمله هکری قریب الوقوع در راه است.
 
دیوید گرت، نویسنده آمریکایی گفت: این پست تهدیدآمیز را در اینترنت منتشر و ادعا کرده که از اعضای گروه هکرهایی است که به استودیوی سونی پیکچرز حمله کردند.
 
گرت در این پست تهدید آمیز جعلی این درخواست را مطرح کرد که شبکه سی ان ان باید وولف بلیتزر، گوینده مشهور خبر را تحویل دهد.
 
وی گفت: این پست را در سایت "پست‌بین‌" که تهدیدهای هکرهای سونی در آن منتشر شده بود قرار دادم تا ثابت کنم این سایت موثق نیست.
 
در پی این شوخی دیوید گرت، اف بی آی به شبکه سی ان ان و رسانه‌های دیگر هشدار داد که حملات هکری قریب الوقوعی در جریان است.
 
پس از هشدار اف بی آی، گرت در توییتر گفت: پست جعلی من در پست‌بین مورد توجه اف بی آی قرار گرفت. من خطاب به سی ان ان نوشتم "وولف را به ما تحویل دهید" و اف بی آی آن را دقیقا تهدید تلقی کرد. این یک شوخی بود تا نشان دهم هیچ کس درباره هیچ چیز تحقیق نمی‌کند. تمام تهدیدها علیه سونی یک بلوف است و به نظرم نباید جدی گرفته شود.
 
گرت تاکید کرد: این پست را نوشتم تا نشان دهم سایت پست‌بین منبع معتبری نیست و هر فردی می‌تواند هر مطلبی را در آن قرار دهد.
 
هکرهایی که سیستمهای رایانه‌ای سونی پیکچرز را هک کردند، چند پیام نظیر لینک اسناد ربوده شده از این شرکت را در پست‌بین منتشر کرده بودند.
 
دیوید گرت گفت: اف بی آی در حال بازجویی از وی درباره این اقدام است.
 
آمریکا معتقد است هکرهایی از طرف دولت کره شمالی برای تلافی ساخت و انتشار فیلم سینمایی "مصاحبه"(یک کمدی درباره رهبر کره شمالی) به استودیوی فیلمسازی سونی پیکچرز حمله سایبری کرده اند.
 
این کمدی داستان دو خبرنگار است که قرار است با کیم جونگ اون مصاحبه کنند و سازمان جاسوسی آمریکا)سیا) با اطلاع از این موضوع آنها را برای ترور کیم جذب می‌کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.