رسانه‌های اجتماعی

January 3, 2015
12:22 شنبه، 13ام دیماه 1393
کد خبر: 66280

زاکربرگ ایده کم آورد و به کاربران متوسل شد

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس‌بوک در آخرین روزهای سال 2014 به اقدامی عجیب متوسل شد و با ارسال پستی از همه کاربران عادی خواست تا به او ایده‌های جدید بدهند.
این اقدام زاکربرگ با واکنش های متضاد کاربران مواجه شد. برخی از آنها این کار را اقدامی خلاقانه دانستند و برخی دیگر هم اظهار داشتند که ظاهرا وی با کمبود ایده مواجه شده که برای ارتقای فیس بوک به کاربران متوسل شده است.
 
برخی صاحب نظران معتقدند که کاربران فیس بوک بهتر از دیگر افراد و حتی متخصصان می‌توانند در مورد این مساله اظهار نظر کنند، چون بسیاری از آنها ممکن است خواهان استفاده از امکانات و قابلیت‌هایی باشند که فعلا در فیس بوک موجود نیست.
 
فیس بوک در سال 2014 با چالش از راه رسیدن شبکه‌های اجتماعی جدید و خلاق مواجه شده که از روش های متنوعی برای جلب کاربران استفاده می کنند. یکی از این روش ها تاکید بر امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران است. همچنین طراحی شبکه‌های اجتماعی تخصصی هم در سال 2014 بسیار پررونق و پرطرفدار بود.
 
تاکنون حدود صدهزار پیشنهاد در پاسخ به درخواست زاکربرگ مطرح شده که البته برخی از آنها هم همراه با طنز بوده است. از جمله یکی از کاربران به وی پیشنهاد کرد که هر روز با یک غریبه حرف بزند یا یک ساعت را در کلاس دبیرستان بگذارند. پاسخ زاکربرگ به این فرد نیز جالب بود: من سال قبل این کار را انجام دادم.
 
فیس بوک در ماه‌های اخیر تا حدی با ریزش کاربر مواجه بوده و به نظر می رسد این اقدامات زاکربرگ در راستای مقابله با این مشکل نیز باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.