تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

January 4, 2015
8:47 یکشنبه، 14ام دیماه 1393
کد خبر: 66321

OTG چیست و کجا به کارتان می‌آید؟

شما هم احتمالا عباراتی مانند این را زیاد شنیده‌اید که «این گوشی از OTG ساپورت می‌کند» یا «این تبلت USB OTG دارد».
 
 
این کلمه اختصاری، از On-The-Go ریشه گرفته و تقریبا از سال 2001 بر سر زبان‌ها افتاده است. وقتی گفته می‌شود که یک تلفن یا تبلت از OTG پشتیبانی می‌کند، این بدان معناست که آن تلفن یا تبلت می‌تواند در جایگاه میزبان USB عمل کند. در این‌صورت شما قادر خواهید بود به راحتی فلش USB، ماوس یا حتی صفحه کلید خود را به دستگاه وصل کرده و از امکانات آنها استفاده کنید. 
این روزها بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی از قابلیت USB OTG پشتیبانی می‌کنند. با این حال موارد استثنای زیادی نیز وجود دارند، بنابراین پیش از خرید باید دقت لازم را به خرج دهید. به یاد داشته باشید که برخی تولیدکنندگان ممکن است به جای کلمه OTG از عبارت USB host استفاده کنند. 
برای اتصال فلش‌مموری به گوشی یا تبلتی که از OTG پشتیبانی می‌کند، 2 راه وجود دارد. راه اول این است که نسبت به خرید کابل مبدل مناسب اقدام کنید. این مبدل‌ها معمولا به نام «کابل OTG» شناخته می‌شوند. البته برخی شرکت‌ها این کابل کوچک را به عنوان اقلام همراه، در جعبه موبایل یا تبلت قرار می‌دهند. 
راه دوم این است که با خرید یک فلش مموری مجهز به درگاه Micro-USB خود را از کابل OTG بی نیاز کنید. هنگام خرید این فلش‌مموری‌ها باید دنبال کلمه OTG در نام محصول باشید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.