رگولاتوری

January 4, 2015
12:45 یکشنبه، 14ام دیماه 1393
کد خبر: 66334

ایجاد دبیرخانه دائمی برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های IT توسط نصر

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از ایجاد دو دبیرخانه جداگانه در سازمان نظام صنفی برای برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌های حوزه IT خبر داد و به تبیین موضوعات و نحوه برگزاری سومین همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات پرداخت.
 
ناصر سعادت در نشست خبری که به منظور بررسی سومین همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات برگزار شده بود با اشاره به نحوه برگزاری نمایشگاه الکامپ امسال اظهار کرد: در هیات مدیره سازمان نظام صنفی تصمیمات جدیدی درباره مسائل مختلف گرفته شده است که یکی از آن‌ها ایجاد دبیرخانه‌های دائمی برای برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های حوزه IT است.
 
وی افزود: به این ترتیب هر کمیسیون تخصصی که بخواهد همایشی را برگزار کند فقط باید دغدغه‌ محتوای همایش را داشته باشد و بقیه مسائل مربوط به هماهنگی‌ها و محل برگزاری همایش بر عهده دبیرخانه است.
 
سعادت با اشاره به این که دبیرخانه مربوط به برگزاری نمایشگاه‌ها جدا از دبیرخانه همایش‌ها خواهد بود، تصریح کرد: نمایشگاه‌هایی که از این به بعد به صورت تخصصی برگزار خواهد شد نباید با مشکل الکامپ مواجه شوند.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران ادامه داد: هر ساله روزهای نزدیک به برگزاری الکامپ همه به شور و هیجان می افتند و قهر و آشتی‌هایی اتفاق می افتاد اما با تشکیل دبیرخانه الکامپ این دبیرخانه بین زمان برگزاری هر نمایشگاه فعال خواهد بود تا زمانی که نزدیک به تاریخ برگزاری نمایشگاه می شود اتفاقات سال‌های گذشته نیفتد.
 
وی در این باره خاطرنشان کرد: در واقع دبیرخانه هر نمایشگاه یا همایشی از یک سال قبل از برگزاری آن فعال و پاسخگو خواهد بود زیرا نباید برگزاری نمایشگاه‌ها مثل درس خواندن شب امتحانی باشد.
 
سعادت همچنین از تدوین تقویم برگزاری نمایشگاه‌ها وهمایش‌های حوزه IT برای سال 1394 خبر داد و گفت: سازمان نظام صنفی در نظر دارد که تقویمی را برای برگزاری مناسبت‌های مختلف در هر سال در ابتدای شروع آن سال تدوین کند.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنین با تاکید بر این‌که دبیرخانه‌ همایش‌های IT در همایش‌هایی که سایر بخش‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌کنند نظارت خواهد داشت تصریح کرد: این دبیرخانه وظیفه رصد کردن تمام همایشهای حوزه IT را برعهده دارد تا سازمان نصر بتواند با برگزارکنندگان این همایش‌ها هم افزایی کرده و از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود.
 
سعادت همچنین درباره نحوه برگزاری همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: این همایش در دو سال گذشته نیز در دو دوره انجام شد. موضوع دوره اول تبیین بحث مدیریت فن‌آوری اطلاعات بود و در دوره دوم این همایش بحث آموزش و سطح آگاهی کارفرمایان مطرح شد.
 
وی افزود: در سومین دوره از این همایش تصمیم داریم بحث ممیزی و استانداردهای فن‌آوری اطلاعات را مطرح کنیم.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران با اشاره به این‌که همایش‌های حوزه IT باید نتایج عملی داشته باشد، گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این همایش‌ها ایجاد درآمد و توسعه در صنعت IT است و درنهایت برگزاری چنین همایش‌هایی باید به اشتغالزایی در این حوزه بینجامد.
 
سعادت همچنین با اشاره به این که برگزاری جشنواره‌ها و درآمدزایی از این طریق از حقوق بخش خصوصی محسوب می‌شود گفت: من امیدوارم که برگزاری این جشنواره‌ها برای متولیان بخش خصوصی IT بتواند درآمدزا باشد و در واقع امیدوارم که سرمایه از بخش‌هایی مانند ساختمان‌سازی و دیگر حوزه‌ها به بخش IT فراگیر شود.
 
وی افزود: در این رابطه لازم است جوایزی که در جشنواره‌ها داده می‌شود نیز مورد بررسی قرار گرفته و سازمان‌دهی شود که این امر از برنامه‌های سال آینده سازمان خواهد بود.
 
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران همچنین با اشاره به تمایل وزیر ارتباطات برای حضور در همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات اظهار کرد: متاسفانه آقای واعظی صبح روز چهارشنبه که زمان برگزاری این همایش است که باید در جلسه هیات دولت حضور داشته باشد.
 
سعادت افزود: آقای جهانگرد نیز درباره این مساله ابراز ناراحتی کرده بودند. زیرا وی معتقد بود که سازمان برای برگزاری این همایش یک سال زحمت کشیده و باید وزیر در آن حضور می‌یافت.
 
وی با اشاره به این که ایجاد تقویم همایش‌ها می تواند به هماهنگی بیشتر بین وزارتخانه و سازمان نظام صنفی بینجامد گفت: اگر این تقویم از قبل در اختیار دولت قرار می‌گرفت باید وزیر ارتباطات می توانست در افتتاحیه این همایش حضور داشته باشد.
 
در ادامه این نشست الهه نجفی – مدیر کمیته علمی همایش – با اشاره به این که هدف از برگزاری همایش راهبری فن‌آوری اطلاعات استفاده از تجربیات مختلف در این حوزه است، گفت: کیفیت همایش از مباحث مدنظر در برگزاری آن بود که به همین منظور امکانات مختلفی ازجمله کارت ورود الکترونیکی و امکان انجام پرسش و پاسخ از طریق پیامک در همایش ایجاد شد.
 
مدیر کمیته علمی همایش همچنین درباره برقراری ارتباط با حوزه دانشگاهی در این همایش اظهار کرد: با وجود این که استفاده از بخشهای علمی دانشگاهی در این همایش کمرنگ‌تر بود اما برای برگزاری آن با سه دانشگاه تعامل شده است و این تعامل در چهارمین دوره از این همایش‌ها افزایش پیدا خواهد کرد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: برای مقالاتی که در این همایش به علاقه‌مندان ارائه می شود از قبل فراخوانی اعلام شده بود و در دانشگاه‌های مرتبط نیز اطلاع رسانی شد که در نهایت از دو طریق مقالات سفارشی و مقالات ارسال شده 25 مقاله به سازمان نصر رسید که در نهایت 10 مقاله به عنوان مقالات منتخب چاپ شد.
 
محمد یوسفیان – دبیر سازمان نصر تهران و مدیر کمیته اجرایی این همایش – هم با اشاره به این که همایش راهبری و مدیریت فن‌آوری اطلاعات در ساعت 8 روز چهارشنبه هفدهم دیماه برگزار خواهد شد، گفت: ورود به این همایش فقط از طریق کارت‌های الکترونیکی امکان پذیر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.