سخت‌افزار

فناوری

لبه تکنولوژی

January 5, 2015
21:58 دوشنبه، 15ام دیماه 1393
کد خبر: 66360

با CES2015: مانیتورهای 5 هزار پیکسلی، منحنی و سه‌بعدی HP

شرکت HP به صورت رسمی اعلام کرد که برای نمایشگاه CES 2015 نسل جدید مانیتورهای خود در مدل‌های 4 هزار پیکسلی، 5 هزار پیکسلی، منحنی و سه‌بعدی را عرضه می‌کند.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت اعلام کرده است که به صورت همزمان 6 مدل از مانیتورهای جدید خود را در بزرگترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان موسوم به CES 2015 در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

مانیتور 27 اینچی و 5 هزار پیکسلی HP Z27q قادر است تصاویر را با کیفیت 5120 در 2880 به نمایش بگذارد که این کیفیت از مانیتورهای جدید iMac و Retina اپل هم بیشتر است.

این مانیتور به ورودی DisplayPort 1.2 و خروجی USB 3.0 مجهز شده است و از دیگر امکانات موجود در آن می‌توان به حسگر مجاورتی، سیستم هوشمند تنظیم نور و محور اشاره کرد.

این مانیتور تا 99 درصد از سیستم Adobe RGB پشتیبانی می‌کند و قرار است از مارس سال جاری با قیمت 1299 دلار وارد بازار جهانی شود.

محصول دیگر HP با قابلیت نمایشگر 4 هزار پیکسلی تصاویر Z27s نام دارد که با اندازه 27 و 23.8 اینچ ساخته شده است که تصاویر در آن با کیفیت 3840 در 2160 و با 1.07 میلیون رنگ به نمایش درمی‌آیند و قیمت این دو محصول به‌ترتیب 749 و 549 دلار اعلام شده است.

مانیتور دیگر HP که نمایشگر منحنی دارد با نام Envy 34c شناخته می‌شود که 34 اینچی است و تصاویر را با کیفیت 3440 در 1440 پیکسل عرضه می‌کند که قرار است از ماه آپریل با قیمت 999 دلار به دست کاربران برسد.

شرکت HP همچنین یک مانیتور سه‌بعدی با نام HP Zvr عرضه کرده است که یک دوربین سه‌بعدی بالای آن وجود دارد و می‌تواند موقعیت سر کاربر را تشخیص دهد و از این طریق بدون نیاز به عینک مخصوص، تصاویر را به صورت سه‌بعدی پخش کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.