تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 6, 2015
10:17 سه شنبه، 16ام دیماه 1393
کد خبر: 66366

با CES2015: تلویزیون‌های جدید سونی باریک هستند؛ بسیار باریک!

سونی علاوه بر معرفی اکشن‌کم 4K و راه‌حل‌هایی که برای خودروهای هوشمند ارائه کرد، از نسل جدید تلویزیون‌های فوق‌العاده باریک خود رونمایی کرد. تلویزیون‌های جدید سونی حتی از تلفن‌های اکسپریا نیز باریک‌تر شده‌اند!
 
سونی تلویزیون جدیدی را از خانواده‌ی براویا رونمایی کرد که تنها ۴.۷ میلی‌متر ضخامت دارد. این تلویزیون‌ از طراحی زیبایی بهره می‌برند با این حال اگر ضخامت بسیار کم آن‌ نظر شما را به خود جلب نکرده، شاید مشخصات فنی آن‌ برای‌تان جالب باشد. تلویزیون‌های جدید براویا که در سری XBR 900C روانه‌ی بازار خواهند شد از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کنند و قرار است در سایزهای ۵۵، ۶۵ و ۷۵ اینچ عرضه شوند.
 
سونی در این تلویزیون‌ها از پردازنده‌ی X1 4K بهره برده که قادر است سیگنال‌های 4K از هر ورودی را پردازش کرده و کیفیت تصویر را به روش‌های مختلف ارتقاء دهد. این پردازنده قادر است طیف رنگ‌ها را گسترش داده و تصاویر زنده‌تر و جذاب‌تری را ارائه کند.
 
تلویزیون‌های سونی از فناوری Trilumons پشتیبانی می‌کنند  و علاوه بر آن‌ها، کاربران می‌توانند با خرید این تلویزیون‌ها از سرویس PlayStation Now بهره ببرند. با این سرویس کاربر می‌تواند بیش از ۲۰۰ بازی پلی‌استیشن را بدون نیاز به خرید هیچ‌گونه‌ کنسولی و تنها از طریق خود تلویزیون و یک دسته‌ی DualShock اجرا کند. بازی‌ها بر روی سرورهای سونی اجرا شده و بر روی تلویزیون استریم می‌شوند.
 
تمام تلویزیون‌های جدید براویا بر روی پلتفرم اندروید تی‌وی کار می‌کنند این بدین معنا است که علاوه بر وب‌گردی و اجرای برخی از اپلیکیشن‌های اندرویدی، امکان کنترل تلویزیون از طریق دستورات صوتی نیز وجود دارد.
 
تلویزیون‌های جدید سونی قرار است در فصل بهار سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شوند اما هنوز قیمت آن‌ها اعلام نشده است. با این حال نمی‌توان از یک تلویزیون ۷۵ اینچ 4K با ضخامت ۴.۷ میلی‌متر انتظار قیمت ارزان داشت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.