تلفن همراه

گجت

January 7, 2015
11:04 چهارشنبه، 17ام دیماه 1393
کد خبر: 66423

با CES 2015: اینتل یک ماژول برای تولید آسان‌تر گجت‌های پوشیدنی معرفی کرد

اینتل با معرفی Curie Module می‌خواهد مشکلات پیرامون تولید یک گجت پوشیدنی را به حداقل برساند.
 
اینتل در سال 2014 با خرید کمپانی تولیدکننده محصولات تناسب بدن به نام بیسیس ساینس و شراکت با کمپانی‌های حوزه فشن تمرکز ویژه ای را بر روی دستگاه‌های پوشیدنی قرار داد. 
 
 
اما برایان کرانیچ در سخنرانی CES امسال با معرفی ماژول جدید این شرکت به نام Intel Curie Module حوزه فعالیت شرکتش در حوزه گجت‌های پوشیدنی را بیش از گذشته افزایش داد. این ماژول یک سخت افزار بسیار کوچک با مصرف انرژی پایین است که می‌تواند برای تولید دستگاه‌های پوشیدنی از حلقه، کیف، گردنبند و عینک مورد استفاده قرار گیرد.
 
اینتل برای تولید چنین ماژول کوچکی از ورژن جدید چیپ های کوارک خود به نام کوارک SE بهره برده است. این ماژول به حدی کوچک است که می‌تواند در اجسام بسیار کوچک چون دکمه کت نیز مورد استفاده قرار گیرد. ماژول کیوری از بلوتوث انرژی پایین LE استفاده می‌کند و شامل یک هاب سنسور با مصرف انرژی کم، یک سرعت سنج برای تشخیص حرکت و مجموعه ای شش‌تایی از سرعت سنج‌ها و ژیروسکوپ‌ها می‌شود که همگی برای تولید یک گجت پوشیدنی کارآمد بسیار حیاتی هستند.
 
بالاتر از همه، کیوری از Viper استفاده می‌کند. وایپر یک نرم افزار منبع باز است که برای جمع آوری اطلاعات و استفاده از آن‌ها در شرایط مختلف چون تشخیص حرکات و فعالیت‌ها و همین طور ردگیری قدم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
هدف اینتل از تولید کیوری، از بین بردن دشواری‌های پیرامون تولید قطعاتی چون تخته‌مدارها برای گجت های پوشیدنی است. مایک بل از مدیران ارشد بخش دستگاه‌های اینتل نیز می‌گوید که کیوری شما را چندین قدم جلو می‌اندازد و کافی است به اصطلاح سس مخصوص خود را به آن بیفزایید تا به یک محصول پوشیدنی عالی دست پیدا کنید.
 
اینتل قصد دارد این ماژول را در نیمه دوم سال 2015 به بازار بفرستد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.