تلفن همراه

گوشی

January 7, 2015
11:18 چهارشنبه، 17ام دیماه 1393
کد خبر: 66426

رضایت بیشتر خریداران گوشی‌های سامسونگ نسبت به اپل

نتیجه یک نظرسنجی نشان می‌دهد که سامسونگ توانسته در بحث رضایت مشتری از اپل پیشی بگیرد.
 
اپل شاید در کریسمس امسال با شکست سامسونگ، رکورد بیشترین دستگاه‌های خریداری شده را به خود اختصاص داده باشد (به ازای سه دستگاه اپل، یک سامسونگ به فروش رسیده) اما رضایت نهایی را صاحبان دستگاه‌های سامسونگ داشته‌اند.
 
 
داده‌های American Customer Satisfaction Index که هر ساله میزان رضایت مشتریان بازار در آمریکا را می‌سنجد، نشان می‌دهد که صاحبان گوشی‌های سامسونگ رضایت بیشتری نسبت به صاحبان گوشی‌های اپل دارند.
 
طبق این آمار، در سال 2014 سامسونگ موفق به دریافت نمره 81 در این نظرسنجی شده، در حالی که اپل با اختلافی نه چندان زیاد نمره 79 را کسب کرده است. ارقام امسال برای سامسونگ بهبودی 6 رقمی نسبت به سال گذشته و کاهشی 3 رقمی برای اپل را نشان می‌دهد.
 
اپل سال گذشته توانسته بود با کسب نمره 81 از سامسونگ با نمره 76 پیروز شود.
 
اما مشکل کار برای اپل کجاست؟ دویندرا هارداور نویسنده Engadget عقیده دارد که یکی از دلایل این کاهش احتمالا بزرگ‌تر شدن آیفون‌های جدید باشد. جنجال‌های پیرامون خم‌شدن آیفون 6 پلاس نیز به عنوان یکی از این دلایل شمرده می‌شود. تعدادی از خریداران این گوشی پس از مدتی استفاده، از خم‌شدن آن در جیب‌هایشان شکایت کرده بودند.
 
از سوی دیگر تحلیلگران بسیاری گلکسی نوت 4 را بهترین اسمارت فون تولیدشده سامسونگ می‌دانند و در زمان معرفی گلکسی S5 صفحه نمایش و دوربین آن را بهترین مدل بازار می‌نامیدند. سامسونگ شاید سال سختی را در میزان درآمدهای خود تجربه کرده باشد، اما می‌تواند خوشحال باشد که خریدارانش راضی هستند.
 
یکی سخنگویان American Customer Satisfaction Index در مصاحبه‌ای با بیزینس اینسایدر خبر داده که آمار ذکر شده تاریخ‌گذشته است و مربوط به ماه می سال 2014 می‌شود. ماه می یک ماه پس از ارائه گلکسی S5 و چندین ماه قبل از ارائه آیفون 6 است. ACSI آمار رضایت مشتریان را سالی یک بار منتشر می‌کند و برای اطلاع از آمار مربوط به رضایت مشتریان پس از ارائه آیفون 6 باید تا ماه می سال 2015 منتظر بمانیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.