اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 11, 2015
17:36 یکشنبه، 21ام دیماه 1393
کد خبر: 66511

آغاز طرح واگذاری اینترنت 20 مگ در کشور

معاون تجاری مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه طرحی در دست اقدام داریم که براساس آن واگذاری اینترنت 20 مگ در کشور آغاز شود، عنوان کرد: بیش از 100 میلیون سیم‌کارت در کشور فعال است.
 
علی کارگزار در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات مازندران گفت: یکی از عنایات و نعمات خداوند به انسانها توفیق خدمت در جایگاه‌های مختلف است و فرقی ندارد که به عنوان مدیرعامل، معاون و کارشناس باشیم چرا که آن چیزی که برای ما می‌ماند، خدمات و عملکرد و بهره‌گیری درست از فرصتهای در اختیار است.
 
وی با بیان اینکه در سازمانی در حال خدمت هستیم که تمام خدمات ما به صورت مستقیم در خدمت مردم است و آحاد جامعه از آن بهره می‌گیرند، افزود: با بسترسازی که در سطح استانها صورت گرفته خدمات بانکداری در کشور چند صد برابر شده و مشکلات مردم در این زمینه برطرف شده است.
 
معاون مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه اگر یک دانش‌آموز با استعداد توان آن را داشت که در تهران تحصیل کند ولی منابع مالی لازم نداشت، امروز بستر لازم از سوی مخابرات ایجاد شده تا با کمترین هزینه جانی و مالی به صورت مجازی در دانشگاه‌های کشور تحصیل کند، عنوان کرد: 7000 روستای کشور طی یک سال گذشته به اینترنت پرسرعت وصل شد و به این ترتیب هزاران خدمت از این طریق به آن خانه راه یافت.
 
وی با بیان اینکه در زمان ورود موبایل در کشور مشکلاتی بود، افزود: بیش از 100 میلیون سیم‌کارت در کشور فعال بوده و در کنار آن به این ترتیب هزاران شغل در کشور ایجاد شده است و به این ترتیب خدمات مختلفی به واسطه موبایل در کشور ارایه می شود.
 
کارگزار با اشاره به اینکه یکی از اهداف شرکت مخابرات ارایه خدمات با کیفیت و اصولی است، تصریح کرد: به دنبال ارتقای کیفیت خدمات در سطح عالی هستیم، در مازندران نیز شاهدیم که یکی از اعضای معاونت بازاریابی در مازندران به منصب مدیریت عاملی شرکت مخابرات استان منصوب می شود.
 
وی گفت: اقدامات خوبی در سطح کشور انجام شده است، در حوزه شبکه مشاور بین‌المللی گرفتیم و مطالعات در این زمینه در حال انجام است و بحث سوییچ آی پی و اکسس تلفن ثابت و پروژه وای فای در حال انجام است.
 
او با بیان اینکه طرحی در دست اقدام داریم که طرح واگذاری اینترنت 20 مگ در کشور آغاز شود، عنوان کرد: طرح واگذاری اینترنت 5 مگ و 10 مگ برای اولین بار توسط شرکت مخابرات کشور انجام شده و بر اساس تجربه ما شرکتهای ندا دیگر در این زمینه ورود پیدا کردند.
 
وی ضمن اشاره به اینکه مازندران یکی از استانهای بزرگ و تاثیرگذار در بحث مخابرات در کشور است، ادامه داد: بهره مندی از نیروهای متخصص و کاردان یکی از ویژگیهای استان مازندران است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.