تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 16, 2015
18:04 جمعه، 26ام دیماه 1393
کد خبر: 66625

ادامه مذاکرات گوگل و خودروسازان برای خودروی بی‌راننده

غول اینترنتی گوکل مذاکره با بیشتر خودروسازان بزرگ جهان را آغاز کرده و گروهی از تامین کنندگان قطعات سنتی و غیرسنتی را گرد آورده تا به روند عرضه خودروهای بدون راننده به بازار ظرف پنج سال آینده سرعت ببخشد.

 
کریس اورمسون، مدیر پروژه خودروی بدون راننده گوگل در مصاحبه‌ای اظهار کرد: این شرکت با خودروسازان بزرگ شامل جنرال موتورز، فورد موتور، تویوتا موتور، دایملر و فولکس واگن که تجارب زیادی دارند، گفت‌وگو خواهد کرد.
 
گوگل مشخص نکرده است که آیا خودروهای بدون راننده اختصاصی خواهد ساخت یا به عنوان فراهم کننده سیستمها و نرم افزاری برای تولیدکنندگان این خودروها عمل خواهد کرد.
 
نمونه اولیه خودروی بدون راننده گوگل در دیترویت توسط شرکت مهندسی و تخصصی روش ساخته شد.
 
جون لاکنر، مدیر فناوری جنرال موتورز چند روز قبل از آمادگی این شرکت با همکاری با گوگل در ساخت خودروی بدون راننده خبر داده بود.
 
انتظار اورمسون از آماده تولید شدن خودروی تمام اتوماتیک تا پنج سال آینده منعکس کننده دیدگاه مشابه الون ماسک، کارآفرین سیلیکون والی و مدیرعامل شرکت خودروساز برقی تسلا موتورز است.
 
ماسک در کنفرانس کنگره جهانی اخبار خودرو اظهار کرده بود عدم مقررات شفاف فدرال درباره خودروهای بدون راننده، معرفی این خودروها را تا سال 2022 یا 2023 به تاخیر می‌اندازد.
 
با این همه اورمسون اظهار کرده است شرکای گوگل موانع رگولاتوری خاصی نمی‌بینند. به گفته وی، گوگل با همکاری قطعه سازانی مانند کانتیننتال ای جی، رابرت بوش، زد اف و ال جی الکترونیکس سرگرم ساخت سیستمها و قطعات خودروهای بدون راننده است.
 
نمونه اولیه خودروهای بدون راننده گوگل از ریزپردازنده‌های ساخت انویدیا استفاده کرده‌اند که قطعات مورد نیاز مرسدس بنز و خودروسازان دیگر را هم تامین می‌کند.
 
کانتیننتال اعلام کرده مذاکرات برای تامین قطعات خودروی بدون راننده گوگل را در سال 2012 آغاز کرد. گوگل از این قطعه ساز آلمانی درخواست کرده است تایرها، بعضی قطعات الکترونیکی و قطعات دیگر را فراهم کند.
 
گوگل بزودی تست نمونه‌های اولیه این خودروها که در آنها خبری از فرمان یا پدال گاز و ترمز نیست را آغاز می کند. اگرچه هر کدام از این خودروها یک راننده آزمایشی خواهند داشت اما درواقع هیچ تمهیدی برای دخالت انسانی در هدایت یا توقف آنها در نظر گرفته نشده است.
 
مدیر پروژه خودروی بدون راننده گوگل این فناوری را لحظه تغییردهنده در انقلاب حمل و نقل و فرصتی برای فراهم کردن امکان رانندگی برای نابینایان، سالمندان و افراد کم توان جسمی که به شکل دیگر قادر به رانندگی نیستند، دانست.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.