اپراتورها

تلفن همراه

January 18, 2015
9:34 یکشنبه، 28ام دیماه 1393
کد خبر: 66670

همکاری ایران وکره جنوبی در نسل چهارم تلفن همراه

یونگ، رییس سابق مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات کشور کره جنوبی و وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور به دعوت پژوهشکده سیاستگذاری  و مطالعات راهبردی پژوهشگاه با محمد خوانساری دیدار کرد.
وی در دیدار با رییس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر توانمندی‌ها و ساختار مناسب پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران می‌تواند از تجارب کشور کره جنوبی برای مشاوره و همکاری زمینه‌های مختلف پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی  بهره ببرد.
وی پیشنهادی مبنی بر همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند همچون  مرز فناوری، تخصیص فرکانس، نسل‌های آتی و  نسل چهارم تلفن همراه ارایه کرد.
وی گفت: نهادهای تحقیقاتی در کشور کره جنوبی در ابتدای امر با حمایت دولت ایجاد شدند اما پس از مدتی توسعه یافته و در سالهای اخیر به صورت خصوصی اداره می‌شوند.
وی  افزود: مراکز تحقیقاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کره جنوبی طی سالهای اخیر اهمیت قابل توجه ای پیدا کرده اند  و امروز به شرکتهای بزرگ و سودده  تبدیل شده‌اند.
یونگ با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزهICT   گفت:  بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه به صورت مستقل نسبت به راه‌اندازی مراکز تحقیق و توسعه اقدام کرده‌اند.
خوانساری نیز در ادامه این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌های بین‌المللی در زمینه فناوری‌های نوین در دنیا گفت: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش دارد به عنوان بازوی علمی‌تحقیقاتی وزارت ارتباطات با توسعه همکاری با پژوهشگران پیش از ورود فناوری‌های نوین به کشور در زمینه مسایل مربوط به آن تحقیق و بررسی کند.
وی افزود: در این راستا از مشاوره کشورهای توسعه یافته در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات بهره خواهیم برد .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.