رگولاتوری

January 18, 2015
10:09 یکشنبه، 28ام دیماه 1393
کد خبر: 66674

مجلس همچنان پیگیر انحلال شورای عالی IT است

رئیس کمیته فناوریهای نوین مجلس شورای اسلامی ‌گفت: طرح انحلال شورایعالی فناوری اطلاعات و ادغام آن در شورایعالی فضای مجازی در دستور کار مجلس قرار دارد و پس از بررسی بودجه، در صحن علنی مطرح می‌شود.
 
 
محمد سلیمانی با تاکید براینکه کلیات طرح ادغام شورایعالی فناوری اطلاعات در شورایعالی فضای مجازی به تصویب نمایندگان کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسیده است افزود: این طرح در راستای اصلاح قوانین و اختیارات شورای عالی فناوری اطلاعات و حل موازی‌کاری این شورا با شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار گرفته که قرار است در صحن علنی مجلس مطرح شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح در نوبت طرح در صحن علنی قرار دارد، ادامه داد: هم اکنون به دلیل بررسی بودجه 94 سایر موضوعات در صحن علنی مطرح نمی‌شود و به نظر می‌رسد این طرح پس از بررسی بودجه، در دستور کار برای بررسی و تصویب در صحن علنی قرار گیرد.
اواخر مهرماه امسال کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی و حذف ماده (4) قانون وظایف و اختیارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با 17 رای موافق و 7 رای مخالف به تصویب نمایندگان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس رسید.
در جریان بررسی کلیات این طرح، 3 نفر موافق، سه نفر مخالف، 4 نفر از دستگاههای دیگر و دیوان محاسبات و شورای عالی فضای مجازی، نماینده دولت و یک عضو شورایعالی فناوری اطلاعات و نمایندگانی از مرکز پژوهشهای مجلس نیز حضور داشتند که در نهایت با استناد به تاکیدات مقام معظم رهبری و استدلال‌های مطرح شده کلیات طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی رای آورد.
براین اساس قرار است کلیه وظایف، امکانات، تجهیزات و بودجه شورایعالی فناوری اطلاعات که زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است به شورای عالی فضای مجازی منتقل شود؛ نمایندگان موافق این ادغام، ایجاد وحدت رویه در تصمیم سازیها و تصمیم گیری‌ها در حوزه فضای مجازی کشور را از جمله دلایل تصویب این طرح عنوان کردند.
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکنون درباره این طرح واکنشی نشان نداده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.