تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 19, 2015
10:23 دوشنبه، 29ام دیماه 1393
کد خبر: 66721

قیمت رایانه‌های شخصی امسال هم پایین باقی می‌ماند

بررسی‌های شرکت اینتل نشان می‌دهد در سال 2015 هم شاهد تداوم عرضه رایانه‌های ارزان قیمت به بازارهای جهانی خواهیم بود که بسیاری از آنها زیر 200 دلار قیمت دارند.
این رایانه‌های سبک و توانمند به علت قیمت مناسبشان در بسیاری از نقاط جهان با استقبال مواجه خواهند شد. کارشناسان اینتل بر این باورند که قیمت رایانه‌های رومیزی و همین طور لپ تاپ‌ها در سال 2015 حتی اندکی کاهش می‌یابد.
Brian Krzanich مدیر عامل اینتل در جریان کنفرانسی در روز پنجشنبه هفته گذشته با اعلام این خبر افزود این روزها لپ‌تاپ‌های سبک و باریک که عمدتا مجهز به ویندوز یا سیستم عامل کروم هستند بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند.
 
وی گفت که بسیاری از این لپ‌تاپ‌ها کمتر از 199 دلار قیمت دارند و گزینه‌ای ایده آل برای خرید محسوب می‌شوند. مدیر عامل اینتل اظهار امیدواری کرد که نوآوری‌های جدید موجب تحولات جدیدی در این بازار شود.
 
از جمله این تحولات می‌توان به نمایش تصاویر سه بعدی اشاره کرد. اینتل خود موفق به طراحی دوربین هایی موسوم به RealSense شده که از قابلیت تهیه تصاویر سه بعدی برخوردارند. قرار است این دوربین‌ها در طیف گسترده‌ای از رایانه‌ها به کار گرفته شوند هر چند با این کار قیمت رایانه های شخصی به مرز 1900 دلار نزدیک می‌شود.
 
مدیر عامل اینتل همچنین از کاهش اندک عرضه رایانه‌های شخصی در سال 2015 نسبت به سال 2014 خبر داد که در مقایسه با کاهش 10 درصدی عرضه این محصول در سال 2013 خبر امیدواری کننده‌ای محسوب می شود.
 
وی همچنین از افزایش شش درصدی درآمد اینتل در سه ماهه چهارم سال 2014 نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن آن به 14.7 میلیارد دلار اظهار خرسندی کرد. سود خاص این شرکت هم با افزایش 39 درصدی در این مدت به 3.7 میلیارد دلار رسیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.