رگولاتوری

January 19, 2015
14:10 دوشنبه، 29ام دیماه 1393
کد خبر: 66753

شرکت‎های خصوصی باید بازوی اجرایی دولت در پروژه‎های افتا باشند

رییس کمیسیون افتای سازمان نصر تهران، برنامه‌ها و اهداف چهارمین دوره فعالیت این کمیسیون را اعلام کرد.
 
بهنازآریا، رییس کمیسیون افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات)، رئوس اهداف و برنامه‎های چهارمین دوره فعالیت این کمیسیون را در سه محور برشمرد و گفت: در این دوره از فعالیت کمیسیون، سه محور اشاعه فرهنگ عمومی در زمینه امنیت اطلاعات، تعامل و همکاری مستقیم با متولیان حوزه افتا و موضوع توسعه، ساماندهی و بهبود کسب و کار شرکت‌های فعال در حوزه افتا در دستور کار قرار گرفته است.
آریا در خصوص برنامه پنجم توسعه و سند افتای کشور  و هماهنگی برنامه‎های کمیسیون افتا در این زمینه، گفت: بر اساس ملزومات برنامه پنجم توسعه و سند افتای کشور، نیاز داریم پروژه‎های امنیتی بسیاری را طراحی کرده و به نتیجه برسانیم و قطعا در این مسیر شرکت‎های خصوصی حوزه افتا می‎توانند بازوی اجرایی دولت باشند.
 اشاعه فرهنگ عمومی افتا
او همچنین در مورد نتایج عملیاتی و تجارب کمیسیون افتا در دوره سوم فعالیتش گفت: کمیسیون افتا در راستای فرهنگ‎سازی و ارتقای آگاهی امنیتی کشور، سمینارهای متعدد آموزشی، منطبق بر مسایل و دغدغه‎های روز حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات برگزار کرد و از این طریق موفق شد کارشناسان مختلف خصوصی و دولتی را با عناوین و فناوری‎های نوین این حوزه آشنا کند.
به گفته آریا، در دوره چهارم نیز کمیسیون به برگزاری این سمینارها و جلسات تخصصی با هدف فرهنگ سازی تخصصی حوزه امنیت اطلاعات و رصد و تحلیل رویدادها و قوانین و مقررات این حوزه می‎پردازد.
او در خصوص برنامه‌های کمیسیون در رابطه با اشاعه فرهنگ عمومی افتا گفت: در این بخش تلاش کمیسیون بر مواردی همچون همکاری در ایجاد شاخه مشاوران امنیت در سازمان، تعیین و ترویج پارامترهای مهارتی افراد متخصص حوزه افتا و تقویت جایگاه استانداردهای امنیت اطلاعات است.
 تعامل نزدیک تر با متولیان افتا
آریا در تشریح برنامه‌های کمیسیون افتا به منظور افزایش ارتباط و تعامل با نهادهای حاکمیتی این حوزه گفت: کمیسیون در این دوره هم با هدف رونق کسب و کار و شناساندن توانمندی شرکت‌های افتا همچون مشارکت آنها در پروژه‌های ملی، مصر است که ارتباط و تعاملش با سازمان‌های دولتی این حوزه را توسعه  بخشد.
رییس کمیسیون افتا تاکید کرد: در همین زمینه، تلاش خود را برای سهیم شدن در تصمیمات کلان حوزه افتا به عنوان نماینده بخش خصوصی و ارتباط دو سویه با نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر ادامه خواهیم دارد.
 توسعه، ساماندهی و بهبود کسب و کار حوزه افتا
رییس کمیسیون افتا در مورد برنامه‎های کمیسیون در زمینه ساماندهی فعالیت شرکت‎های خصوصی افتا گفت: از برنامه‎های این کمیسیون می‎توان به تکمیل، به روز رسانی و ترویج تعرفه خدمات امنیت اطلاعات جهت مرجع قرار گرفتن آن در کشور و همچنین تهیه بانک اطلاعات شرکت‌های فعال در زمینه افتا اشاره کرد.
آریا برگزاری نخستین نمایشگاه امنیت سایبری ایران(ICSEC) در سومین دوره فعالیت کمیسیون افتا را یکی از دستاوردهای بزرگ این کمیسیون در جهت توسعه کسب و کار افتا خواند و گفت:  اولین نمایشگاه امنیت سایبری که با استقبال خوب شرکت‎ها و فعالان این حوزه مواجه شد در نخستین قدم، ضمن آگاهی‎رسانی و آموزش، توانست توانمندی و ظرفیت‎های بخش خصوصی در حوزه امنیت را به نمایش بگذارد.
او، برگزاری این نمایشگاه و سمینارهای متعدد آموزشی را نماد کار صنفی از سوی کمیسیون افتا در دوره اخیر دانست و در خصوص تداوم برگزاری سالیانه این نمایشگاه در دوره جدید گفت:  بر اساس محور توسعه و بهبود کسب و کار شرکت‎های افتا، نمایشگاه امنیت سایبری ایران را به صورت سالیانه برگزار خواهیم کرد.
به گفته وی، تلاش به منظور فراهم  کردن تسهیلات برای شرکت‌های افتا در زمینه‌های حقوقی، مالیاتی و اخذ مجوزها از دیگر برنامه‌های عملیاتی این کمیسیون در جهت توسعه و بهبود فضای کسب و کار است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.