سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 21, 2015
13:47 چهارشنبه، 1ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66824

عرضه برنامه مدیریت کلمات عبور برای کاربران مک

برنامه محبوب LastPass که برای مدیریت کلمات عبور به کار می‌رود سرانجام با رایانه‌های مک هم سازگار شد.
این نسخه از برنامه یک نرم‌افزار مستقل است. پیش از این نسخه‌هایی از برنامه‌های مذکور در قالب پلاگین‌های قابل نصب بر روی مرورگرهای مختلف عرضه شده بود.
این برنامه به کاربران کمک می‌کند برای جلوگیری از هک شدن کلمات عبور دشواری را انتخاب کنند و آنها را از طریق این برنامه نگهداری کرده و مانع از افشایشان شوند.
 
طراحان این برنامه می‌گویند کاربران رایانه‌های مک ترجیح می‌دهند از برنامه‌های مستقل استفاده کنند و لذا LastPass برای آنها به طور مستقل طراحی و عرضه شد.
 
از جمله امکانات خاص افزوده شده به برنامه یاد شده می‌توان به قابلیت جستجوی سریع و همین طور لاگین فوری اشاره کرد. یکی دیگر از ابزار این برنامه The Security Challenge نام دارد که برای تحلیل و بررسی کلمات عبور و پی بردن به میزان ضعف و قوت آنها به کار می رود. اگر برنامه یاد شده کلمه عبوری را ضعیف تشخیص دهد می‌تواند کلمه عبور جدیدی را برای جایگزینی پیشنهاد دهد.
 
نسخه همراه با تبلیغات این برنامه به رایگان در دسترس علاقمندان است و در صورت پرداخت 12 دلار در سال کاربران می‌توانند از نسخه بدون تبلیغات استفاده کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.