تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

January 22, 2015
10:35 پنجشنبه، 2ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66834

بازار خدمات پردازش ابری عمومی در خاورمیانه رو به رشد است

شرکت گارتنر پیش‌بینی کرده است کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا امسال ۸۵۱ میلیون دلار در بازار خدمات پردازش ابری عمومی هزینه خواهند کرد.شرکت گارتنر پیش‌بینی کرده است حجم بازار خدمات پردازش ابری عمومی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در سال جدید میلادی به ۸۵۱ میلیون دلار برسد. اگر این پیش‌بینی تحقق یابد، هزینه‌کرد این کشورها در این حوزه بیش از ۱۷ درصد رشد خواهد داشت.
 
بر اساس این پیش‌بینی، بخش نرم‌افزارهای ابری (SaaS) بیشترین هزینه‌کرد کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را به خود اختصاص خواهد داد. تحلیل‌گران انتظار دارند هزینه‌کردها در این بخش امسال با ۲۵ درصد رشد به ۲۰۵.۷ میلیون دلار برسد.
 
گارتنر همچنین پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۸ هزینه‌کرد کشورهای واقع در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا سالانه به طور متوسط ۲۸.۳ درصد رشد کند و به ۱.۵ میلیارد دلار برسد. اِد اندرسون، معاون پژوهشی شرکت گارتنر در این زمینه گفته است: منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از شالوده مستحکمی برای رشد برخوردار است. پیش‌بینی ما این است که علیرغم بادهای مخالفی که بر اقتصاد جهانی می‌وزد، سناریوی رشد تا سال ۲۰۱۸ برای این منطقه برقرار باشد.
 
تحلیل‌گران گارتنر معتقدند تا سال ۲۰۱۸ بازار خدمات پردازش ابری عمومی در این منطقه به چند بخش تقسیم شود:
 
–        بخش فرایندهای کسب و کار که در قالب خدمات ارائه می‌شود (BPaaS). انتظار می‌رود این بخش ۲۵.۶ درصد از کل بازار را به خود اختصاص دهد
 
–        بخش پلت‌فرم‌هایی که در قالب خدمات ارائه می‌شود (PaaS) که ۷.۴ درصد از کل بازار خدمات پردازش ابری عمومی را پوشش خواهد داد
 
–        بخش خدمات امنیتی و مدیریت پایگاه‌های پردازش ابری که ۱۰.۶ درصد از کل بازار را شامل خواهد شد
 
–        بخش زیرساخت‌هایی که در قالب خدمات ابری عرضه می‌شود (IaaS) که ۱۰.۷ درصد از بازار را به خود اختصاص خواهد داد
 
–        و ۱۷.۴ درصد باقیمانده نیز به حوزه تبلیغات ابری اختصاص خواهد یافت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.