رگولاتوری

January 24, 2015
11:10 شنبه، 4ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66879

وزیر ارتباطات ایران میگوید فیلتر کردن شبکه های اجتماعی در کارگروه تعیین مصادیق مطرح نشده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تاکنون در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در خصوص بستن شبکه های اجتماعی بحثی صورت نگرفته است.
محمود واعظی روز شنبه در حاشیه امضا تفاهم همکاری مشترک میان وزارتخانه های ارتباطات وفناوری اطلاعات و آموزش و پرورش در خصوص اظهارات دادستان تهران در خصوص بستن شبکه های اجتماعی، گفت: در این زمینه بحثی در کارگروه تعیین مصادیق صورت نگرفته است.
 
وی ادامه داد: هرچند معتقدم شبکه های خارجی که در ایران مورد بهره برداری قرار می گیرد به نوعی از اطلاعات این دیتاها استفاده می کنند و از آنها در خارج از کشور بهره گیری می شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: دانشگاهها و بخش خصوصی باید تولید محتوا را در اولویت قرار دهند تا مردم از شبکه ها ومحتواهای داخلی استفاده کنند و تولید اطلاعات در داخل کشور متمرکز باشد.
 
واعظی تصریح کرد: تا زمانی که این محتوا ایجاد نشود بنا نداریم مردم را با مشکل مواجه و شبکه های اجتماعی را مسدود کنیم.
 
وی در خصوص هوشمندسازی مدارس نیز گفت: امروز با راه اندازی مرکز داده های آموزش و پرورش گام خوبی در جهت هوشمندسازی مدارس کشور برداشته شد و امیدواریم بتوانیم ظرفیت شبکه مدارس کشور را در چارچوب شبکه ملی اطلاعات افزایش دهیم. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص افزایش سرعت اینترنت مدارس نیز افزود: براساس تفاهم نامه صورت گرفته هر آنچه برنامه ریزی مورد نیاز آموزش و پرورش لازم باشد از جمله افزایش سرعت اینترنت انجام خواهد شد. 
 
واعظی در خصوص توسعه این شبکه نیز اظهار داشت: بنا داریم تا پایان سال 94 بیش از 95 درصد مدارس کشور را به اینترنت متصل کنیم و ممکن است در آینده برخی از روستاها نیز به اینترنت متصل شوند که برنامه ریزی صورت گرفته تا هیچ مدرسه ای نباشد که از این امکانات بهره مند نگردد. 
 
وی در خصوص تعرفه بسته های اینترنتی نیز گفت: براساس آنچه که به اپراتورها اعلام شده اپراتورها نیز عمل خواهند کرد و نظارت های لازم در این خصوص همواره در حال انجام است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.