امنیت

فناوری اطلاعات

January 27, 2015
23:08 سه شنبه، 7ام بهمنماه 1393
کد خبر: 66993

اسنودن: آیفون بدون اجازه اطلاعات کاربر را جمع آوری می‌کند

وکیل ادوارد اسنودن افشاگر جاسوسی‌های سایبری کاخ سفید اعلام کرد موکلش به علت دغدغه‌های امنیتی هرگز از گوشی آیفون اپل استفاده نمی کند.
وی افزوده است که آیفون دارای نرم افزار ویژه‌ای است که می‌تواند خود را بدون دخالت و اطلاع مالک گوشی فعال کند و اطلاعات متنوعی را در مورد کاربر گوشی جمع آوری نماید.
اسنودن تاکید کرده که این نرم افزار بر روی تمامی گوشی های آیفون فعال است و اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری کرده و در دسترس شرکت اپل قرار می دهد.
به گفته Anatoly Kucherena، وکیل اسنودن وی تنها یک گوشی تلفن همراه ساده دارد. البته این مساله یک انتخاب شخصی است و اسنودن از نقطه نظر حرفه ای این مساله را مطرح می کند. این وکیل افزوده که اسنودن به طور کلی از زندگی در روسیه راضی است.
اسنودن در ژوئن سال 2013 اطلاعات گسترده ای را در مورد برنامه های جاسوسی مفصل نهادهای جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا افشا نمود که باعث واکنش تند کاخ سفید و پناهندگی وی به کشور روسیه شد. اسنودن در آمریکا به اتهام جاسوسی و سرقت اموال دولتی تحت تعقیب است، اما می تواند تا سال 2016 به عنوان پناهنده سیاسی در کشور روسیه زندگی کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.