رگولاتوری

January 28, 2015
13:04 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67032

حمایت شورای عالی فضای مجازی از شرکتهای دانش‌بنیان صادر کننده نرم افزار

دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور در دیدار با معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بر تسریع در اجرای اقدامات دارای فوریت مصوب شورای عالی فضای مجازی و حمایت از شرکتهای دانش بنیان فعال در این حوزه تاکید کرد.
 
دکتر سورنا ستاری – معاون علمی و فناوری رئیس جمهور – در این دیدار گفت: ما آمادگی داریم تا در این حوزه از شرکتهای دانش بنیان مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی حمایت کنیم.
 
وی درباره طرح‌های کلان ملی مصوب شورای عالی فضای مجازی افزود: به منظور اجرای برنامه‌های ملی مصوب شورای عالی فضای مجازی نیز هر گونه اقدامی که در تسریع آن نیاز است انجام خواهیم داد.
 
محمدحسن انتظاری – دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور – نیز در ادامه با تاکید بر توسعه اشتغال شرکتهای دانش بنیان گفت: در منظر مدیریت فضای مجازی اگر بر این باور باشیم که فضای مجازی زندگی دوم انسان است باید اشراف عالمانه حاکمیتی بر این فضا داشته و علاوه بر مبحث دسترسی که غالبا به آن پرداخته می شود به مباحثی همچون علم، اقتصاد و توسعه فراگیر و پایدار اجتماعی و فرهنگی هم در این فضا اهمیت دهیم.
 
وی با اشاره به این که باید از شرکتهای دانش بنیان صادرکننده نرم افزار که طرح قابل اجرا ارایه می دهند، حمایت جدی صورت گیرد، تصریح کرد: برای رفع موانع مقرراتی صادرات نرم‌افزار توسط شرکتهای دانش بنیان، مرکز ملی فضای مجازی پیشنهادهای خود را آماده کرده تا در شورای عالی فضای مجازی برای تصویب نهایی مطرح شود.
 
دبیر شورای عالی فضای مجازی اعلام کرد: سرعت تحولات، تاثیر بر توسعه پایدار کشورها، آنلاین بودن، تاثیر بر اقتصاد مقاومتی و حجم وسیع آن باعث شده است که چالش در این فضا برای کشورها بیشتر باشد بنابراین مواجهه خردمندانه در این فضا ضرورت بوده و در صورتی که مدیریت بر فضای مجازی کشور صورت نگیرد با مشکل روبرو خواهیم شد.
 
انتظاری درباره مدیریت راهبردی شورای عالی فضای مجازی گفت: باید نقشه جامع فضای مجازی کشور را ترسیم کرده و مشخص کنیم که هر موضوع چه نقشی ایفا می کنند که با توجه به تغییرات سریع در فضای مجازی روش موازی نیز برای مدیریت راهبردی در این حوزه طراحی کردیم که اقدامات دارای فوریت و اساسی این حوزه در آن ترسیم شده است. در هر موضوع نیز برنامه ملی و دستگاه های مجری آن تعیین شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.