رگولاتوری

January 28, 2015
13:09 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67033

حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود

در عرصه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی تنها مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های کلان است و آنچه در این شورا به تصویب برسد، برای همگان لازم الاجرا است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برخی هنوز ویژگی‌های فرهنگ استفاده از شبکه‌های اجتماعی را نمی‌دانند و مضرات آن نیز برایشان روشن نشده است،این ناآگاهی سبب شده که مردم حتی عکس‌های خصوصی و اطلاعات شخصی خود را در این شبکه‌ها قرار می‌دهند که این اقدام می‌تواند در جایی که میزبانی می‌شود، مورد سوءاستفاده قرار گیرد.
 
محمود واعظی در حاشیه راه اندازی پروژه «اوج» در خصوص توافق روسای قوای مجریه و قضاییه مبنی بر جلوگیری از فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، افزود: از اینکه محتویات مذاکرات رییسان دو قوه چه بوده، اطلاعی ندارم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: معتقدیم حریم خصوصی شهروندان باید حفظ شود و به دنبال این هستیم که دانشگاه‌ها و بخش خصوصی در داخل کشور شبکه‌ها را افزایش دهند و ما نیز آمادگی داریم امکانات لازم را در اختیارشان قرار دهیم.
 
واعظی خاطرنشان کرد: طی اطلاعاتی که بدست آمده یکی از شبکه‌های اجتماعی ایرانی که مشغول فعالیت شده است با اقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.
 
وی در خصوص اینکه تصمیم گیر نهایی و سیاستگذار در زمینه فیلترینگ چه مرجعی است، گفت: در عرصه فضای مجازی شورای عالی فضای مجازی تنها مرجع سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های کلان است و آنچه در این شورا به تصویب برسد، برای همگان لازم الاجرا است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص راه اندازی پروژه «اوج» نیز گفت: این پروژه در زمینه ترانزیت ارتباطات عراق از طریق ایران است که پهنای باند آن ۲۰۰ گیگابایت می‌باشد.
 
واعظی افزود: وزارت ارتباطات با توجه به فعالیت‌های خود بنا دارد بین کشورهای مختلف در زمینه پهنای باند یا انتقال صوت از مسیر ایران بهره‌مند شود و سرمایه گذاری نماید.
 
وی ادامه داد: این مسیر ترانزیتی۱۳۰۰ کیلومتر طول دارد و ۱۵۰۰ کیلومتر مسیر پشتیبان آن می‌باشد.
 
وزیر ارتباطات در خصوص پیامک‌های تبلیغاتی اظهار داشت: طی چند ماه گذشته جلسات متعددی در این زمینه صورت گرفت که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی آیین نامه‌ای مبنی بر اینکه تعرفه‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده ساماندهی شود، مقرر گردید کمیته‌ای متشکل از ۹ دستگاه مختلف و با مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را پیگیری نماید.
 
واعظی تاکید کرد:با این ساماندهی محتوی و تبلیغات و پیامک‌هایی که مردم علاقمند نیستند ساماندهی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.