اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 28, 2015
14:20 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67036

25 میلیارد وسیله در جهان به اینترنت متصلند/آسیب‌پذیری امنیتی 70 درصد اینترنت اشیا

از نظر کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با همه گیر شدن اینترنت اشیا امنیت و حریم شخصی افراد بیش از گذشته در معرض خطر قرار می‌گیرد.
بر اساس گزارش تازه این نهاد صاحبان مشاغل باید اقدامات مفصلی را به منظور حفاظت از حریم شخصی و امنیت شهروندان آمریکایی در این شرایط انجام دهند.
بر اساس گزارش این کمیسیون هم اکنون 25 میلیارد وسیله مختلف در جهان به اینترنت متصل هستند و با استفاده از امکانات ارتباطی و حسگرهای خود به جمع آوری اطلاعات می پردازند. این اطلاعات بر روی اینترنت و در فضای مجازی به سادگی قابل دسترس است.
 
با گسترش اینترنت اشیا و افزایش تعداد وسایل متصل به اینترنت که تقریبا همه چیز را شامل می شود، جهان به شدت دگرگون شده و شاهد ابداع روش های جدیدی برای افزایش بهداشت و درمان، کنترل وضعیت سلامت، ارتقای امنیت بزرگراه ها، هوشمند سازی منازل و خودروها و محل های کار و … خواهیم بود.
 
اما از این طریق جمع آوری جزئی ترین اطلاعات در مورد اشخاص هم ساده تر شده و این اطلاعات به سادگی ممکن است به دست هکرها و کلاهبرداران اینترنتی بیفتد. در چنین شرایطی جبران تخریب های وارده بسیار دشوار و حتی ناممکن است چون با جان انسان ها ارتباط پیدا می کند و لذا شرکت های فناوری و دیگر کسب و کارها باید چارچوب های امنیتی خاصی را از هم اکنون تعریف کنند.
 
بر اساس بررسی های واحد تحقیقات شرکت اچ پی 70 درصد از محصولات سازگار با اینترنت اشیا دارای آسیب پذیری های امنیتی جدی هستند و اطلاع رسانی و ارائه آموزش های عمومی در این زمینه اهمیت فراوانی دارد.
 
جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سرویس ها وسیستم ها و طراحی یک برنامه عمل جامع برای مقابله با مشکلات احتمالی بخش دیگری از توصیه های کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا در این زمینه است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.