امنیت

فناوری اطلاعات

January 28, 2015
14:22 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67037

هشدار در مورد افزایش وسعت و شدت حملات سایبری

همزمان با آغاز سال جدید میلادی گمانه زنی در مورد آینده دنیای سایبر و میزان امنیت آن نیز آغاز شده است. بر این اساس اکثر محققان در این زمینه احساس نگرانی می‌کنند.
گزارش جدیدی که در این زمینه منتشر شده نشان می دهد که حمله به وب سایت های اینترنتی در حال افزایش است و هم حجم و هم گسترده و شدت حملات مذکور بیشتر شده است و هیچ نشانه ای از کاهش این خطرات وجود ندارد.
یکی از این نوع حملات که امنیت فضای مجازی را به طور جدی به خطر انداخته denial-of-service (DDoS) است که از طریق آن با افزایش ترافیک سایت های اینترنتی به شکل غیرعادی تلاش می شود آنها از دسترس خارج شوند.
 
در حالی که گفته می شود برخی اختلالات روزهای اخیر در سایت هایی همچون فیس بوک و اینستگرام ناشی از این نوع حملات بوده مدیران این سایت ها چنین مساله ای را انکار می کنند. در مقابل هکرهای عضو گروه Lizard Squad مسئولیت حملات یاد شده را بر عهده گرفته اند.
 
گزارش موسسه آربرو نتورکس همچنین حاکیست میزان حملات DDoS در سال 2014 از نظر تعدد، پیچیدگی و وسعت حدود 50 درصد افزایش نشان می دهد. جالب اینکه امروزه انگیزه های سیاسی به برترین دلیل هک کردن سایت ها و سرویس های آنلاین مبدل شده است.
 
بزرگترین حمله DDoS گزارش شده در سال 2014 با افزایش ترافیک در حد 400 گیگابیت در ثانیه رخ داد. این در حالی است که معمولا از ایجاد ترافیک 100 تا 300 گیگابیتی در ثانیه به این منظور استفاده می گردد. 10 سال قبل میزان این ترافیک تنها 8 گیگابیت در ثانیه بود.
 
روند تازه شکل گرفته دیگر حمله به سرویس های کلود است که با توجه به افزایش محبوبیت آنها در حال تبدیل شده به امری متداول است. علاوه بر افزایش حمله به خدمات کلود، شاهد حملات مکرر به دیتاسنترها هم هستیم که درآمد سالانه آنها را تا 44 درصد کاهش داده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.