بازار سرمایه

January 29, 2015
11:24 پنجشنبه، 9ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67050

درآمد و سود سامسونگ باز هم کاهش یافت

سامسونگ گزارش مالی سه ماهه قبل خود را منتشر کرده و همانطور که پیشبینی میشد، باز هم بخش موبایل این کمپانی متحمل کاهش سود شدیدی شده است.
 
در حالی که اپل بهترین سه ماهه تاریخ کمپانی‌های دنیا را گذرانده است، شرایط برای سامسونگ همچنان سخت تر می‌شود. سامسونگ در سه ماهه قبل از مجموع 52.73 تریلیون وون (یا 48.6 میلیارد دلار درآمد)، 5.29 تریلیون وون (یا 4.87 میلیارد دلار) سود به دست آورده است. 
 
سامسونگ در سه ماهه مشابه سال قبل موفق به ثبت 59.28 تریلیون وون درآمد و 8.31 تریلیون وون سود شده بود، بدین معنی که این غول کره ای و سردمدار فروش اسمارت فون در دنیا متحمل کاهش درآمد و سود 11 و 36 درصدی شده است.
 
اگرچه سامسونگ از افزایش فروش گلکسی نوت 4 به عنوان نقطه ای روشن در گزارش مالی سه ماهه قبل خود یاد کرده، اما به طور کلی بخش موبایل این کمپانی متحمل کاهش سود عملیاتی 64 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل شده است. 
 
در این بین بخش‌های تولید پردازنده و رم این کمپانی توانسته اندکی از این کاستی را جبران کند تا تمامی شواهد نشان از اتکای بیش از پیش سامسونگ به چیپ های تولیدی خود در سال 2015 دارد. 
شایعات نیز نشان می‌دهد که سامسونگ پرچمدار بعدی خود را به چیپست های اختصاصی اگزینوس خود مجهز خواهد کرد.
 
سامسونگ پیشبینی کرده که بخش موبایل این کمپانی به دنبال حضور قوی تر در بازارهای چین و هند و همچنین ارائه محصولات LTE رشد داشته باشد. سامسونگ می‌گوید که "از مواد جدید، طراحی‌های نوآورانه و قابلیت‌های متفاوت" در محصولات آینده خود استفاده خواهد کرد.
 
سامسونگ همچنین وعده محصولات پوشیدنی "متنوع" را با "طراحی‌های "منحصر به فرد" داده است. ممکن است بعضی از این محصولات در کنگره جهانی موبایل در ماه مارس رونمایی شود.
 
هم اکنون شیائومی در چین سامسونگ را کنار زده و اپل نیز با گزارش عجیب سه ماهه قبل، نام خود را عنوان پرچمدار فروشنده‌های محصولات پریمیوم مطرح کرده است. به نظر می‌رسد مشکل کنونی سامسونگ تا مدتی پابرجا خواهد بود. 
 
شیائومی را شاید بتوان مانع اصلی سامسونگ و عامل تغییر سیاست های فروش سامسونگ در این راه توصیف کرد. این کمپانی محصولاتی هم رده با پرچمداران را با قیمتی بسیار کمتر ارائه می‌کند. سامسونگ برای رقابت با شیائومی به محصولات میان رده و پایین رده جدید روی آورده و در سال جدید بیشترین تمرکز سامسونگ را نیز به خود اختصاص خواهند داد.
 
2015 سالی حیاتی برای سامسونگ و بخش موبایل این کمپانی خواهد بود.
 
تصحیح: میزان درآمدهای سال 2013 و 2014 ابتدا به اشتباه با واحد میلیارد و دلار عنوان شده بود که با تصحیح واحدها به تریلیون و وون تغییر پیدا کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.