اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

January 30, 2015
12:07 جمعه، 10ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67056

بزرگترین یورش اینترنتی کشف شد

مرکز تحقیقاتی شبکه‌های آربور در دهمین گزارش امنیت مربوط به زیرساخت‌های سالانه، عنوان کرده که حملات دی‌داس (DDoS) دیگر ابزاری برای آزار و اذیت نیست و راهکار هکری به حساب می‌آید.
عملیات دی‌داس به زبان ساده شامل سرازیر کردن تقاضاهای بسیار به سمت یک سرور مشخص برای از کار انداختن آن، است و در دو سه سال اخیر خسارت‌های بسیاری را بر پیکره کمپانی‌های بزرگ وارده آورده است.
در این گزارش مرکز تحقیقاتی آمده است که "دی‌داس" در دهه گذشته عمدتا از یک آزار و اذیت ساده به تهدیدی مستمر و جدی برای کسب‌وکارها تبدیل شده است.
آزمایشگاه تشخیص بدافزار کسپراسکای نیز در جدیدترین گزارش تحلیلی خود آورده است که این حملات می‌توانند خسارتی بالغ بر 444 هزار دلار را برای کمپانی‌ها به دنبال داشته باشند که با حسابی سرانگشتی چیزی معادل یک میلیارد و 550 میلیون تومان می‌شود.
گفته شده که 61 درصد قربانیان حملات دی‌داس به شکل موقت، دسترسی به اطلاعات بحرانی کسب‌وکارشان را از دست داده‌اند در حالیکه 38 درصد کمپانی‌ها دیگر قادر به مدیریت اطلاعات پایه و ضروری خود نبودند.
یوجین ویگوسکی از آزمایشگاه کسپراسکای گفته است که یک حمله موفق دی‌داس می‌تواند منجر به ضربه خوردن سرویس‌های بحرانی کسب‌وکار شود و عواقب وخیمی را به دنبال داشته باشد؛ به عنوان مثال حملات اخیر به بانک‌های اسکاندیناوی باعث شد تا برای چند روز دسترسی به خدمات آنلاین و همچنین تراکنش‌های کارتی بانک‌ها قطع شود.
با وجود اینکه حملاتی از این دست در سرتاسر دنیا بسیار رخ می‌دهد اما وی گفته که کمپانی‌ها باید حملات از این دست را همچون مقابله با بدافزارها، افشای اطلاعات و سایر راهکارهای امنیتی جدی بگیرند.
در 10 سال گذشته این حملات رشد 50 درصدی داشته‌اند و بزرگترین آن در 11 فوریه 2014 با ترافیک 400 گیگابیت بر ثانیه رخ داد.
اخیرا هم گروهی با نام لیزارد اسکواد مدعی پایین کشیدن سایت‌های بسیاری نظیر پلت‌فرم‌های آنلاین بازی‌های سونی و مایکروسافت شده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.