تلفن همراه

گوشی

لوازم جانبی

January 30, 2015
22:50 جمعه، 10ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67065

تصویر گلکسی اس 6، این بار در قاب Spigen

Spigen که از سازنده‌ی مطرح قاب‌های محافظ برای گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود، به تازگی کاور جدید خود را برای گلکسی اس 6 در فروشگاه آمازون قرار داده که عکس واضحی از پرچمدار بعدی سامسونگ را به تصویر می‌کشد.
 
 
گمانه‌زنی، شایعات و فاش شدن‌ها مساله‌ی جدیدی نیستند. هرگاه به موعد معرفی یک دستگاه جدید نزدیک می‌شویم با گزارش‌هایی روبرو خواهیم شد که از همه سو، صحیح و غلط سعی در ارائه‌ی اطلاعات در خصوص دستگاه هدف دارند. برخی از این اطلاعات صحیح بوده و بقیه اشتباه هستند؛ و گاهی این دو چنان در هم آمیخته می‌شوند که تا زمان معرفی رسمی نمی‌توان به تشخیص آن‌ها پرداخت. حال که این مساله را به وضوح ذکر کردیم، در خصوص گلکسی اس 6 نیز طی چند هفته‌ی گذشته شاهد حجم گسترده‌ای از اطلاعات و تصاویر فاش شده بوده‌ایم. بطور مشخص، می‌توان هفته‌ی گذشته را هفته‌ی تصاویر فاش شده‌ی گلکسی اس 6 نام نهاد. اگرچه در این میان تعدادی تصویر تار و ناواضح نیز وجود داشت اما اغلب تصاویر به کیس‌های محافظ این محصول اختصاص داشت که از سازندگان لوازم جانبی فاش می‌شد.
 
چند روز پیش تصویری از یک وب‌سایت چینی که گفته می‌شد به فروش کیس‌های محافظ گلکسی اس 6 می‌پردازد بدست آمد که مشکل اصلی آن، شباهت بی‌اندازه‌ی تصویر به همان قاب محافظی بود که برای HTC One M9 نیز فاش شده بود. با توجه به جزئیاتی که این تصاویر را همراهی می‌کرد، اندکی باور تصادفی بودن این رویداد دشوار بود. در هر حال امروز نیز یکی از سازندگان مطرح لوازم جانبی یعنی Spigen، تصاویری از کیس‌های محافظ خود که گفته می‌شود برای گلکسی اس 6 ساخته شده‌اند منتشر کرد. Spigen در گذشته نیز بخاطر انتشار تصاویر دقیق از کیس محافظ دستگاه‌ها پیش از معرفی رسمی خود آن‌ها شناخته شده است. بنابراین می‌توان متوجه شد که این شرکت ایده‌های نسبتا صحیحی در خصوص رندر دستگاه‌های معرفی نشده در اختیار دارد. با در نظر گرفتن این مساله، می‌توان مشاهده کرد که تصویر بالا شباهت بسیاری به همان تصاویر ارائه شده توسط فروشنده‌ی چینی که چند روز پیش شاهدش بودیم دارد.
 
با این وجود، این تصاویر اطلاعات چندانی در خصوص دستگاه واقعی و مشخصات آن به ما نمی‌دهد. در هر حال درست همانند تصویر قبلی، ظاهر گلکسی اس 6 ارائه شده توسط Spigen نیز نمایانگر تغییر چینش فلاش LED و حسگر ضربان قلب در پرچمدار جدید سامسونگ است. بنابراین یا هر دو فروشنده از اطلاعات صحیحی برخوردار بوده و فلاش LED گلکسی اس 6 در سمت راست دوربین قرار خواهد گرفت، یا اینکه هر دو تصورات خود را از مجموعه شایعات یا اسناد فاش شده‌ی مشابهی بدست آورده و نزدیک‌ترین طرح به آن را بعنوان قالب کیس بعدی انتخاب کرده‌اند. ذکر این مساله نیز خالی از لطف نیست که طراحی اصلی خود دستگاه درون کیس محافظ، تفاوت چندانی با سری محصولات گلکسی اس سامسونگ ندارد و برخلاف ادعای سامسونگ در خصوص آغاز از صفر برای طراحی گلکسی اس 6، باز هم با همان طراحی کلی پیشین که در روح محصولات این شرکت سایه دارد روبرو هستیم.
 
می‌توان این مساله را بعنوان هشداری در خصوص ساختگی بودن یا غیرواقعی بودن این تصاویر در نظر گرفت؛ چراکه مدت‌هاست سامسونگ در خصوص طراحی متفاوت پرچمدار جدید خود سخن به میان آورده است. اما اگر این تصویر صحت داشته باشد، گلکسی اس 6 آنقدرها هم متفاوت نخواهد بود که البته الزاما نمی‌تواند نکته‌ای منفی قلمداد شود. در هر حال اگر تصمیم به خرید گلکسی اس 6 دارید، کیس محافظ Spigen برای این دستگاه هم‌اکنون در فروشگاه آمازون قرار گرفته است. البته در صفحه‌ی خرید این محصول ذکر شده که تا تاریخ ۱۳ آپریل امکان ارسال وجود نخواهد داشت.
 
دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ آیا باید منتظر همین طراحی بعنوان گلکسی اس 6 باشیم یا در نهایت سامسونگ همه را با دستگاهی کاملا متفاوت غافلگیر خواهد کرد؟
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.