تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 3, 2015
9:17 سه شنبه، 14ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67160

تلاش مایکروسافت برای گرفتن اندروید از گوگل

شرکت مایکروسافت پروژه‌ای ۷۰ میلیون دلاری را برای گرفتن اندروید از گوگل آغاز کرده‌است، پروژه‌ای که قرار است نسخه‌ای بازتر از سیستم‌عامل محبوب این شرکت ارائه کند.
براساس گزارش تلگراف، شرکت مایکروسافت درحال سرمایه‌گذاری روی شرکتی است که هدفش گرفتن اندروید از گوگل است. این شرکت که مایکروسافت پشتیبانی مالی آن را به عهده گرفته، دو سال از آغاز فعالیتش می‌گذرد.
 
شرکت Cyanogen براساس سیستم عامل اندروید نرم‌افزارهایی برای اسمارت‌فون‌ها تولید می‌کند، اما این نرم‌افزارها وابستگی کمتری به اپلیکیشن‌های گوگل و موتور جستجوی آن دارند. این شرکت فعالیت خود را در سال 2013 با عرضه نرم‌افزاری متن باز، آغاز به کار کرد. این شرکت به تازگی قرارداد‌هایی را با سازندگان سخت‌افزار برای نصب نرم‌افزار تولیدی‌اش به عنوان سیستم‌عامل رسمی مدل‌هایی خاص به امضا رسانده‌است.
 
اندروید نیز قرار بود از ابتدا سیستم عاملی متن باز باشد، اما به تدریج منافع گوگل را به شدت بهبود بخشید و روند تکاملی‌اش متحول شد. ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت به تازگی در گفتگویی اعلام کرده در تلاش است تا اندروید را از گوگل بگیرد.
 
این شرکت سال گذشته بخش موبایل نوکیا را خریداری کرد و اکنون موبایل‌های نوکیا خود را با سیستم عامل ویندوز نطباق داده‌اند، سیستم‌عاملی که سه درصد از سهام بازار موبایل را به خود اختصاص داده‌است. از این رو طبیعی است که مایکروسافت برای شکست دادن سیستم گوگل، پشتیبانی مالی شرکتی که محصولاتش در رقابت با اندروید است را به عهده بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.