لبه تکنولوژی

February 4, 2015
10:20 چهارشنبه، 15ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67197

کنترل پیشرفته‌ترین خودرو برقی جهان با ساعت مچی اپل

آنهایی که پیشرفته‌ترین خودروی برقی جهان یعنی Tesla Model S و ساعت مچی هوشمند اپل را همزمان خواهند داشت یکی از لذت‌بخش‌ترین مظاهر فناوری‌های نوین را تجربه می‌کنند. 
خودروی برقی Tesla Model S با برد حرکتی حدود 420 کیلومتر به‌عنوان پیشرفته‌ترین خودروی برقی حال حاضر جهان محسوب می‌شود. اکنون اپلیکیشنی ارائه شده که روی ساعت مچی اپل نصب خواهد شد و آنهایی که هر دوی این محصولات را در اختیار خواهند داشت می‌توانند خودروی خود را تنها با لمس صفحه نمایشگر ساعت مچی کنترل کنند!
شرکت اپل که در روزهای پایانی سال 2014 از محصولات جدید خود از جمله ساعت مچی هوشمندش رونمایی کرد اکنون قصد دارد در آستانه تولید انبوه و ورود این محصول به بازارهای جهانی بر شهرت و اعتبار آن بیفزاید و در این میان چه چیزی می‌تواند بهتر از ترکیب کردن آن با پیشرفته‌ترین خودروی تمام برقی جهان باشد.
اپلیکیشن جدیدی که روی ساعت جدید اپل نصب می‌شود توسط ELEKS ارائه شده که با استفاده از آن کنترل خودرو کار بسیار آسانی خواهد بود. کاربر با مشاهده صفحه نمایشگر ساعت، وضعیت باتری خودرو را زیر نظر قرار داده و به این ترتیب می‌تواند برد حرکتی آن را به‌طور کاملا دقیق تخمین بزند. این درحالی است که تخمین دقیق مسافت قابل طی کردن با میزان شارژ باتری خودروهای برقی همواره یکی از عوامل نگران‌کننده صاحبان آنها است. گذشته از آن با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان محل دقیق خودرو را شناسایی کرد.
همکاری این شرکت‌ها این امکان را فراهم آورده تا صاحب خودرو و ساعت از راه دور قفل‌های خودرو را فعال یا غیرفعال کرده و حتی بوق آن را به صدا درآورده و چراغ‌های جلو را روشن کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.