تحلیل بازار

تلفن همراه

February 5, 2015
9:04 پنجشنبه، 16ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67220

سال ۲۰۱۴ فروش آیفون‌ از گوشی‌های اندرویدی در آمریکا پیشی گرفت

اپل با انتشار گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی سوم منتهی به سال ۲۰۱۵، رکورد تازه‌ای ثبت کرد، حال آنکه این کمپانی در زمینه‌ی فروش گوشی‌های‌هوشمند در آمریکا نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۲ میلادی، گوشی‌های‌ اندرویدی را پشت سر گذاشته است.
 
 براساس گزارش منتشر شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی کانتار وردپنل، اپل علاوه بر ثبت رکوردهای متعدد با انتشار گزارش مالی منتهی به سال ۲۰۱۵ میلادی، موفقیت دیگری را نیز به دست آورده و آن بالا بودن تعداد آیفون‌های به فروش رفته در بازار آمریکا در مقایسه با گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی است.
 
براساس آمار منتشر شده، آیفون‌های اپل در مجموع ۴۷.۷ درصد از سهم فروش گوشی‌های‌هوشمند را در اختیار دارند در حالی که گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی موفق به کسب ۴۷.۶ درصد سهم بازار شده‌اند. در این بین ویندوزفون نیز موفق به کسب ۳.۸ درصد از بازار شده است.
 
 
 
کارولینا میلانسی، یکی از مدیران کانتار، فاصله‌ی ۰.۱ درصد آیفون با گوشی‌های هوشمند اندرویدی را تنها به دلیل عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌ها نمی‌داند، بلکه به اعتقاد وی، مجموعه‌ی محصولات اپل باعث برابری آیفون با محصولات اندرویدی شده است.
 
با توجه به وجود محصولات متنوع با قیمت‌های مختلف در حالت‌های قراردادی و غیرقراردادی، اپل موفق شده بر رقبای اندرویدی خود غلبه کند.
 
تیم‌کوک نیز در سخنان خود به سهم آیفون اشاره کرد و گفت که آیفون ۶ بیش از نسخه‌های دیگر آیفون کاربران را از اندروید به سمت اکوسیستم اپل کشانده است.
 
اپل در طول سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به فروش ۷۴.۵ میلیون دستگاه آیفون شد که ۴۶ درصد رشد داشته و بیشترین سود و درآمد حاصل را در تاریخ این کمپانی عاید اپل کرد.
 
آیفون عنوان پرفروش‌ترین گوشی‌هوشمند را در آمریکا از آن خود کرده و گلکسی S5 نیز رتبه‌ی دوم را در اختیار دارد. با وجود کاهش ۳.۸ درصدی سهم اندروید در اروپا، این سیستم‌عامل ۶۶.۱ درصد از بازار را در اختیار دارد و آیفون نیز با افزایشی ۶.۲ درصدی، رتبه‌ی دوم را در اروپا از آن خود کرده است.
 
در بازار چین که دومین بازار بزرگ برای اپل محسوب می‌شود، اپل با افزایشی ۲.۲ درصدی ۲۱.۵ درصد از بازار را در اختیار دارد.
 
علاوه بر بازار آمریکا اپل در بازار کشورهایی نظیر ژاپن، استرالیا و شماری از کشورهای دیگر نیز اندروید را پشت سر گذاشته است.
 
۲۵ درصد از خریداران آیفون در چین، برای اولین بار سراغ اپل رفته‌اند که این رقم در مقایسه با سال پیش از آن، ۸.۵ درصد رشد کرده است. ضریب نفوذ گوشی‌های‌هوشمند در آمریکا ۵۹ و در اروپا نیز به ۶۷ درصد رسیده است، در حالی که کشورهای در حال توسعه نظیر برزیل و مکزیک با آمار ۳۵ و ۳۷ درصدی فاصله‌ی زیادی با کشورهای توسعه یافته دارند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.