اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 5, 2015
11:16 پنجشنبه، 16ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67225

وزیر ارتباطات: مرحله دوم فیلترینگ هوشمند آغاز شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هدف از طرح فیلترینگ هوشمند را حذف محتوی مجرمانه و غیراخلاقی فضای مجازی دانست و گفت: مرحله اول اجرای این طرح پایان یافته و مرحله دوم آن آغاز شده است.
'محمود واعظی' روز دوشنبه در سمنان در جمع خبرنگاران افزود: برخی از سایت ها دارای محتوی مجرمانه و یا غیراخلاقی هستند و خانواده ها نمی خواهند چنین فضایی در اختیار داشته باشند، در حالی که همین سایت ها مطالب علمی و مفید نیز دارند و قرار نیست کل سایت مسدود شود.
 
وی اظهار داشت: برای اینکه جامعه را از مطالب مفید سایت ها محروم نکنیم سامانه هوشمندی طراحی شد که برخی مطالب غیر اخلاقی و مجرمانه را مسدود و از دسترس خارج می کند.
 
وی یادآور شد: فیلترینگ هوشمند سه مرحله دارد که مرحله اول آن آزمایشی و اجرای آن به مدت یک ماه به طول انجامید که از مرحله اول راضی هستیم.
 
واعظی گفت: اجرای مرحله دوم آن نیز یک هفته است آغاز شده و به مدت سه ماه به طول می انجامد.
 
 
 
* توسعه اینترنت روستایی 
 
وزیر ارتباطات در خصوص توسعه شبکه اینترنت در روستاها گفت: در حال حاضر هشت هزار روستا در کشور به اینترنت متصل هستند و تا سال آینده این تعداد را به نزدیک به 30 هزار روستا افزایش خواهیم داد.
 
وی یادآور شد: طبق برنامه باید روستاهای دارای 20 خانوار زیر پوشش شبکه اینترنت قرار گیرند در حالی که هم اکنون روستاهای کمتر از 20 خانوار نیز زیر پوشش قرار گرفته اند.
 
 
 
* تلاش برای کاهش تعرفه های مخابراتی 
 
وزیر ارتباطات در خصوص برنامه افزایش یا کاهش تعرفه های مخابراتی نیز اظهار داشت: برنامه ما این است که سال آینده افزایش تعرفه ای نداشته باشیم و اگر بتوانیم در بخش اینترنت خانگی و موبایل کاهش تعرفه داشته و اینترنت را برای استفاده عموم ارزان کنیم.
 
واعظی گفت: در خصوص تعرفه های تلفن ثابت با توجه به اجرای طرح هم کدسازی، درآمد شرکت مخابرات کاهش یافته و ممکن است در این بخش تغییراتی داشته باشیم اما بنایی بر افزایش قیمتها وجود ندارد.
 
 
 
* افزایش کاربران اینترنت
 
وی گفت: در خصوص افزایش سرعت و یا امکان دسترسی همگان به اینترنت تصمیم گرفته شد در این بخش سرمایه گذاری انجام شود تا شرایط برخورداری از اینترنت برای همه فراهم شود.
 
واعظی اظهار کرد: در این خصوص در دولت یازدهم شمار کاربران اینترنت در کشور از سه میلیون کاربر تا هشت میلیون کاربر افزایش یافته است.
 
وی گفت: در عین حال سرعت اینترنت برای دانشگاهها، مراکز عمومی، تجاری و غیره را افزایش داده ایم و امیدواریم در آینده این مشکل نیز با توسعه تلفن های نسل سه و چهار رفع شود.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سمنان را از استانهای مهم در حوزه ارتباطات دانست و اظهار کرد: نزدیکی به تهران و داشتن پتانسیل اقتصادی شرایط را برای توسعه بیش از پیش ارتباطات در این استان فراهم کرده است.
 
وی گفت: توسعه ارتباطات که در این استان اتفاق افتاده نسبت به ماههای گذشته دو برابر شده است.
 
وزیر ارتباطات در پایان سفر به سمنان راهی شهرستان گرمسار شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.