رگولاتوری

February 7, 2015
10:48 شنبه، 18ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67262

سازمان حمایت: بر تعرفه های اینترنت نظارت میشود

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه‌ای و خدمات سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: سازمان حمایت به همراه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سازمان تعزیرات در قالب تفاهم نامه پایش، بر رعایت تعرفه های اینترنتی نظارت می‌کند.
 
وحید منایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تعرفه های اینترنت توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی تهیه و به اپراتورها ابلاغ می‌شود و نظارت بر رعایت این تعرفه ها نیز صورت می‌گیرد.
 
وی در مورد شکایت های مربوط به کم فروشی، پایین بودن سرعت و سطح کیفیت اینترنت و تخلفات شرکت های اینترنتی گفت: از سال گذشته سازمان تنظیم مقررات، اپراتورهای مذکور را ملزم به ایجاد سامانه‌ای برای اخذ شکایت کاربران کرد و به صورت آنلاین به نحوه رسیدگی به شکایات نظارت دارد.
 
منایی در عین حال بیان کرد: در صورت عدم تامین نظر کاربران، سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان آمادگی دارد در زمینه موضوع مرتبط یاد شده به شکایت‌های احتمالی رسیدگی کند.
 
معاون سازمان حمایت مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به سیاست های دولت فعلی مبنی بر افزایش پهنای باند و سرعت دسترسی کاربران به اینترنت، هم اکنون شرکت های ارائه دهنده خدمات دسترسی به اینترنت از جمله ISP ها و PAP ها و ISDP ها قادرند سرعت مورد نیاز را به کاربران ارائه دهند و در این خصوص مشکل خاصی وجود ندارد.
 
وی در بخشی از سخنان خود اظهار کرد: در برخی مناطق کشور پهنای باند به طور مناسب تامین نمی‌شود و قطعی‌های شبکه مشکلاتی به وجود آورده است.
 
سایت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در این زمینه مرجعی است که بخشی را به رسیدگی به شکایات مردمی اختصاص داده و روی این پایگاه کاربران می توانند از طریق مراجعه به آدرس www.cra.ir شکایات خود را مطرح و پیگیری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.