اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 8, 2015
11:51 یکشنبه، 19ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67309

رویه فلسفه فعالیت اجتماعی هشتگ (#)

ابزارهای ارتباطی نظیر توییتر به مردم این فرصت را می‌دهند تا به تشریح دغدغه‌های خود بپردازند و خواستار روایت‌های واقعی و صحیح شوند و گفتگو و مکالمه داشته باشند.
فلسفه فعالیت اجتماعی، یک رویه عظیم در سطح رسانه اجتماعی است و به وقایع و اخبار در سطح دنیا به گونه‌ای که در آغاز ماه ژانویه سال 2015 دیدیم ارتباطی ندارد، اما می‌تواند برندها را هدف قرار دهد و تاثیر و دسترسی به رسانه اجتماعی و کسانی که می‌دانند چگونه از آن به درستی استفاده کنند، فقط افزایش می‌یابد، به ویژه وقتی که رویه دیگر سال 2015 افزایش می‌یابد: رویه بازاریابی رسانه گروهی روی تلفن همراه، چرا که تعداد بیشتری از افراد از طریق دستگاه‌های تلفن همراه خود به رسانه‌های گروهی دسترسی پیدا می‌کنند.
 
مطابق با استاتیستا، شبکه‌های اجتماعی در سال 2014 حدوداً 1.79 میلیارد کاربر داشته‌اند و انتظار می‌رود که در سال 2018 این رقم به 2.44 میلیارد نفر برسد. رسانه اجتماعی در حال بدل شدن به موثرترین سکه برای انتشار پیام در سطح دنیا می‌باشد.
 
یک سوال دیگر این است که برای استفاده و بهره‌مندی بهینه، چگونه رسانه اجتماعی به شکلی صحیح استفاده و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد؟ شکی نیست که فلسفه فعالیت اجتماعی در حال رشد و توسعه است و این بدلیل محبوبیت، گستردگی و جستجوی جهانی رسانه گروهی است.
 
فلسفه فعالیت اجتماعی که اصطلاح فلسفه هشتگ خوانده می‌شود در سطح جهان محبوبیت و گسترش یافته است. سال 2014 برای #کمپین دختران ما را برگردانید، در میان سایر هشتگ‌هایش به یاد خواهد ماند…
 
hxdbzxy از طریق123RF
 
در توصیف رسانه گروهی به عنوان قوی‌ترین صورت عملگرایی، هافینگتون پست می‌نویسد: رسانه اجتماعی در مقایسه با سکوهای سنتی، برای تعدادی بیشتری از مردم فرصت نشر سریع گفته‌هایشان پیرامون دلایل و علل مختلف را فراهم می‌نماید.
 
این امر دلایل ساده‌ای دارد: رسانه اجتماعی به مردم این فرصت را می‌دهد تا در سطح جهان در دسترس باشند. هیچ حد و مرز، هیچ آزادی مقبولی برای مسائل گفتاری، هیچ سانسور واضح یا تبعیضی در رسانه‌های اجتماعی وجود ندارد. هرکس هرچه بخواهد می‌گوید، چه بد باشد و چه خوب. و وقتی که مسئله‌ای مردم را تحریک می‌کند، مانند هر محتوای موثر دیگری که آنها را از نظر احساسی مجذوب خود می‌سازد، آنها به اشتراک آن مسئله می‌پردازند. دوباره و دوباره تا این که در سطح جهان به یک رویه بدل شود.
 
«رسانه اجتماعی به مردم قدرت می دهد تا درباره بی‌عدالتی‌ها، بی‌دقتی‌ها و برداشت‌های خود صحبت کنند و شناخت و درکی بهتر را برای سایر فرهنگ‌ها و افراد به ارمغان بیاورند. طبق گزارش هافینگتن پست، ابزارهای ارتباطی نظیر توییتر به مردم این فرصت را می‌دهند تابه تشریح دغدغه های خود بپردازند و خواستار روایت های واقعی و صحیح شوند و گفتگو و مکالمه داشته باشند و این امر نهایتاً سبب نشر و توزیع کلیشه‌ها می‌گردد.
 
سرمایه گذاری اجتماعی
برندها و خدمات باید برای متخصصین و نرم‌افزاهایی سرمایه‌گذاری کنند تا بواسطه آنها تضمین نمایند که پیام برند آنها به شکلی که می‌خواهند منتشر می‌شود، و به بازگشت سرمایه خود نیز دست می‌یابند.
 
رویه‌های برتر برای سال 2015 مطابق با وبسایت socialmediatoday.com عبارتند از:
 
– رسانه‌های اجتماعی، بیشتر برای گوشی‌های تلفن همراه طراحی خواهند شد.
– از ویدئوهای کوتاه بیشتر استفاده خواهد شد .
– شرکت‌ها به دنبال بازاریابی شبکه‌ای خواهند رفت.
– بازاریابی بلادرنگ در سطحی بالا افزایش خواهد یافت.
– سایت‌های اینستاگرام و لینکدین به محبوب‌ترین سکوها بدل خواهند شد.
– خلاقیت به نیاز هر ساعت بدل خواهد شد، محتوای تبلیغاتی باید تصویری و خلاق باشد.
 
محتوای تبلیغاتی تصویری به شکلی خاص از تاثیر عمده برای بازاریابان برخوردار خواهد بود و بازاریابی ویدئویی در سال 2015 بسیار گسترش خواهد یافت. استفاده از محتوای تبلیغاتی تصویری روی رسانه‌های اجتماعی فقط محدود به تصاویر نخواهد بود. احتمالاً شرکت‌ها به تولید ویدئوهای کوتاه اما مفید درباره محصولات و خدمات خود خواهند پرداخت. و این یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط با مخاطب هدف در قالب کوتاه‌ترین زمان ممکن خواهد بود. ویدئوهای تعاملی نیز ممکن است در سال 2015 به ابزاهای اصلی بدل شوند. طبق گزارش سایت socialmediatoday.com، سایت‌هایی نظیر اینستاگرام که فرصت‌های فوق‌العاده ای را برای بازاریابی تصویری ارائه می‌کنند، شاید بیشتر و بیشتر در سال جدید محبوبیت پیدا کنند.
 
نوآوری
رشد رسانه‌های اجتماعی همچنین با نوآوری تسریع و بیشتر می‌شود.
 
– پرداخت از طریق تلفن همراه: مجله تایم گزارش می‌دهد که فیسبوک به ایجاد قابلیت مخفی (فعلاً مخفی) درون برنامه کاربری پیام‌رسان خود دست زده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا برای یکدیگر از طریق اطلاعات کارت اعتباری و بدون صرف هیچ هزینه‌ای پول بفرستند. پرداخت از طریق تلفن همراه، یک رویه بسیار بزرگ در سطح جهان خواهد بود.
 
– خرید اجتماعی: توئیتر و فیسبوک استفاده آزمایشی دگمه‌های خرید را آغاز کرده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا از برندها به صورت آنلاین خرید کنند. (تایم)
 
– سرمایه گذاری: با پیشی گرفتن شرکت‌های فعال در سطح رسانه‌های اجتماعی از شرکت‌های فعال در شبکه‌ها، پول بیشتری به شبکه‌های اجتماعی وارد و جاری می‌شود تا به صورت کامل سکوهای دیجیتال تجهیز و تکامل بیابند.
 
– رسانه هوشمند: انفجار دستگاه های هوشمندی که به جمع آوری داده پرداخته و آن را به صورت بیسیم در ابزارهای کاربری مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند، رسانه‌های اجتماعی را نیز می‌شود. بازاریابی هوشمند داده‌های مذکور و بهره از آن، فصلی دیگر برای آغاز است. (تایم)
 
– رسنه همگرا: مطابق گزارش techrepublic.com رسانه اجتماعی با عناصر زنده‌ای همانند تلویزیون ادغام خواهد شد. توئیت زدن در زمان تماشای نمایش تصویری، تلویزیون، وقایع زنده و غیره می‌تواند موارد مذکور را در صدر رده‌بندی‌ها قرار دهد
 
– بازاریابی محتوا- محور در سال 2015، بازاریابان در نهایت پی خواهند برد که استراتژی بازاریابی محتوا- محور از دو رکن هسته‌ای برخوردار است: نشر و توزیع. مجله فوربس گزارش می‌دهد که بازاریابان خواهند فهمید که رسانه اجتماعی موثرترین روش افزایش دستریسی و مشاهده‌پذیری محتوای تبلیغاتی‌اشان است، و به این دلیل، رسانه اجتماعی را چیزی بیش از «بلندگو و بزرگ‌نما» برای محتوای منتشر شده خود خواهند دانست تا برای خود محتوا.
 
در سال جدید، ارزیابی و سنجش به یک رویه عظیم بدل خواهد شد. هایدی مایرز، سرپرست بازاریابی و ارتباطات شرکت ملت‌ور در سطح اروپای مرکزی، آفریقا و خاورمیانه این سئوال را مطرح می‌کند که اگر یک توییت در فضایی اجتماعی قرار گیرد و هیچ کس در آن فضا توییت مذکور را به اشتراک نگذارد، آیا این توییت از اثرگذاری برخوردار خواهد بود؟ جواب کوتاه برای این سوال این است: خیر!! اگر محتوای تبلیغاتی شما در سطح شبکه اجتماعی به اشتراک گذارده نشود، به عبارت ساده کار شما بازاریابی نیست. کار شما در این صورت تبلیغات سنگین است. به عنوان بازاریابان فعال در رسانه اجتماعی، هدف مان این است که کاری کنیم تا مشتریان از ما به صورت دهان به دهان تعریف کنند.
 
ما خواهان آنیم که مردم روی محتوای ما کلیک کرده و آن را به اشتراک بگذارند. بعد از به اشتراک گذاری محتوا، پخش و تعریف و تمجید دهان به دهان آن آغاز می‌شود، و این چیزی است که ما بدنبال آن هستیم.
 
نکته بسیار مهم: بلندگو به دست نباشید. ما بعنوان بازاریابان،درباره پیام هدف پایا تصمیم گرفتیم، و آن را برای مخاطب هدف پخش و منتشر می‌کنیم. این کار برای تبلیغات سنتی و برخی از ابتکارات روابط عمومی مناسب است، اساساً اگر بخواهید که پیام در کنترل‌تان باشد که این کار مهم‌تر از اشتراک گذاری آن است، این مدل از پخش پیام مفید خواهد بود.‌
 
او می‌گوید: اما بازاریابیِ سنتیِ مبتنی بر تک‌گویی در سطح رسانه‌های اجتماعی موثر نخواهد بود.
 
فقط می توانید به انتشار پیام خود برای مخاطب پرداخته و امیدوار به انعکاس و پخش آن باشید، چرا که ما بدنبال آغاز یک گفتگو هستیم. رسانه‌ اجتماعی یک مدل بازاریابی گفتگو‌-محور است.
 
رویه‌ها توسط لویز مارسلند، متخصص و ویراستار بیز ترند 2015، انتخاب و جمع‌آوری شدند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.