February 9, 2015
19:18 دوشنبه، 20ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67336

خبرگزاری فارس میگوید روابط عمومی وزارت ارتباطات، این رسانه را بخاطر انتشار گزارش مشکلات ارتباطی زائران کربلا سانسور می‌کند

فارس نوشت : پس از انتشار گزارشی درباره مشکلات ارتباطی زائران کربلا در ایام اربعین حسینی، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، بارها نماینده خبرگزاری فارس را از لیست خبرنگاران مدعو در برنامه‌های این وزارت حذف کرد.
 
 
به گزارش  فارس، در ایام اربعین حسینی اکثر قریب به اتفاق زائران ایرانی بازگشته از نجف و کربلا نسبت به وضعیت مکالمه به شدت معترض‌ بودند و اعلام می‌کردند با قطع آنتن‌ سیم‌کارت‌های ایرانی پشت مرز عراق و در کشور عراق، حتی برای اعلام سلامت خود به خانواده با مشکل مواجه بوده‌اند.
 
انعکاس این خبر در خبرگزاری فارس همزمان با اعلام خبر تقدیر وزیر ارتباطات از اپراتورهای تلفن برای برقراری ارتباطات در ایام اربعین، واکنش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی این وزارت را در پی داشت و گلایه از مجموع اخبار فارس طی تماسی به خبرگزاری ابراز شد.
 
از آن پس نماینده خبرگزاری فارس، بارها به دلایلی از برنامه‌های متعدد وزارتخانه که مسئولیت هماهنگی آن با مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت است، حذف شده است.
 
این در حالی است که شرکت‌های زیرمجموعه و وابسته وزارت، با شناخت از سابقه همکاری چندین ساله و درک رسالت رسانه از اتخاذ رویکرد مشابه مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات پرهیز کرده‌اند.
 
از سوی دیگر تجربه 1.5 ساله عمر دولت یازدهم و عملکرد وزیر ارتباطات دولت روحانی حاکی است محمود واعظی یکی از وزیران رسانه‌ای و علاقمند به پاسخگویی به افکار عمومی است و تجربه عینی نشان داده قائل به چنین رویکردهای تبعیض‌آمیزی در برخورد با رسانه‌ها نیست. برای مثال در یکی از حضور‌های رسانه‌ای اخیر خود حتی بعد از یادآوری و تذکر برخی مدیران رسانه‌ای به وی مبنی بر اینکه سوال کننده نماینده خبرگزاری فارس است اما  واعظی با شناخت کافی از رسانه‌ها، تفاوتی در پاسخ‌گویی قائل نشد.
 
فارس در پایان گزارش خود نوشته : اما این تفکر وزیر در رویکرد مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات مشاهده نمی‌شود که نخستین ماحصل این مغایرت، حرکت در خلاف جهت مسئولیت توسعه ارتباطات در این وزارتخانه است.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.