اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

فناوری اطلاعات

February 10, 2015
7:44 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67337

واعظی: کشور در 8 سال گذشته در بخش ارتباطات عقب افتاد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت رفع عقب ماندگی بخش ارتباطات تاکید کرد و گفت : در هشت سال گذشته به دلیل سرمایه گذاری نکردن در بخش ارتباطات و فناوری کشور، از توسعه عقب افتادیم.
' محمود واعظی ' روز دوشنبه در حاشیه دیدار با آیت الله ' نورالله طبرسی ' نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت : وزارت ارتباطات برای رفع عقب ماندگی فراروی این بخش چندین پروژه بزرگ را در دست اجرا دارد.
 
وی انتقال کانال های صوتی، گسترش پهنای باند اینترنت، ورود اینترنت به روستاها و کابل کشی 12 هزار کیلومتر فیبر نوری را از جمله این پروژه ها معرفی کرد. 
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد : برای اجرای طرح اینترنت روستاهای کشور که مناقصه آن انجام شد ، 299 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
وی افزود : با اجرای این طرح 25 هزار روستای کشور به اینترنت دسترسی خواهند یافت.
 
واعظی گفت: در مجموع با اجرای این پروژه های بزرگ، بسیاری از عقب ماندگی های چند سال گذشته بخش ارتباطات کشور برطرف خواهد شد.
 
وی در خصوص وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان مازندران هم گفت : در سال جاری 300 میلیارد تومان اعتبار در بخش های فیبرنوری، انتقال، تلفن سیار، اپراتور تلفن همراه و ایرانسل و رایتل در این استان هزینه شد.
 
وزیر ارتباطات همچنین در دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران در پاسخ به درخواست دو نفر از نمایندگان شهرستان ساری در مجلس شورای اسلامی که خواستار رفع اختلال خطوط مخابراتی مرکز استان شدند ، گفت : مشکل اینترنت مازندران را درست می کنیم.
 
وی افزود : با وجود برخی اقدامات انجام شده مقرر شد پهنای باند اینترنت استان مازندران افزایش یابد و در این سفر مشکلات این بخش را رسیدگی و بررسی می کنیم.
 
در جریان سفر یکروزه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مازندران بهره برداری دهها پروژه مخابراتی شامل توسعه بی تی اس BTS تلفن همراه، توسعه دیتا، توسعه انواع ارتباطات مسیرهای رادیویی و توسعه سوئیچ تلفن ثابت با کافوهای نوری آغاز شده است. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.