تلفن همراه

گوشی

February 10, 2015
8:22 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67341

تمرکز اصلی اپل در iOS 9 بر روی چه خواهد بود؟

گزارشی جدید نشان می‌دهد که اپل در آپدیت بزرگ بعدی iOS بر روی رفع خطاها و افزایش پایداری تمرکز خواهد داشت.
 
سرعت بالای اپل در انتشار ورژن های مختلف سیستم عامل iOS و افزودن قابلیت‌های بزرگ به آن‌ها سبب به وجود آمدن مشکلات بسیاری برای این کمپانی شده است و به نظر حالا قصد دارد در iOS 9 بر روی این مشکلات و رفع آن‌ها تمرکز داشته باشد.
 
وبسایت معتبر 9to5Mac خبر داده که آپدیت بزرگ بعدی اپل برای iOS بر روی پایداری و بهینه سازی تجربه استفاده از این سیستم عامل متمرکز خواهد بود که مدت‌هاست این کمپانی با آن دست و پنجه نرم می‌کند. بنا بر گفته‌های این وبسایت، مهندسین اپل «تمرکز ویژه‌ای» را بر روی «حل خطاها، پایداری و ارتقای عملکرد سیستم عامل جدید» گذاشته‌اند.
 
طبیعتا ممکن است قابلیت‌های جدیدی نیز با این آپدیت ارائه شود، اما گفته شده که هدف اصلی، افزایش سرعت و بهینه سازی عملکرد در iOS خواهد بود.
 
در این گزارش همچنین به تلاش اپل به منظور کاهش حجم موردنیاز برای نصب آپدیت‌های iOS نیز اشاره شده است. انتشار iOS 8 برای اپل مشکلات بسیاری در این زمینه به بار آورد. کاربران بسیاری که اغلب دارای آیفون‌های 16 گیگابایتی بودند، برای نصب ورژن جدید مجبور به پاک کردن حجم بالایی از فایل‌های خود شدند. این شرایط برای اپل که حتی آخرین ورژن آیفون خود را نیز با حجم‌های 16 گیگابایتی به فروش می‌رساند، یک مشکل بزرگ به شمار می‌رود. حال اگر این گزارش صحیح باشد، اقدام اپل در کاهش حجم موردنیاز برای نصب آپدیت‌های iOS می‌تواند قدم بزرگی از سوی این کمپانی در راستای جلب نظر کاربران دستگاه‌های قدیمی اپل باشد.
 
این نخستین بار نیست که اپل در آپدیت‌های بزرگ سیستم عامل‌های خود بر روی افزایش کیفیت و نه قابلیت‌های جدید متمرکز می‌شود. این کمپانی در گذشته نیز با OS X Snow Leopard این تجربه را به دست آورده بود. اپل در این ورژن از سیستم عامل دسکتاپی خود، بر روی افزایش پایداری و ثبات سیستم عامل OS X Leopard تمرکز داشت که یک سال قبل‌تر منتشر شده بود.
 
سیستم عامل iOS در سال 2013 دستخوش تغییرات بسیاری شد و در iOS 8 نیز جلوه‌های جدید بصری و امکاناتی چون پشتیبانی از افزونه‌ها و کیبوردهای متفرقه را به خود اضافه کرد. حالا که بیشتر قابلیت‌های مهم و معمول به این سیستم عامل اضافه شده، وقت آن رسیده که اپل یک قدم به عقب برگردد و به بهبود تجربه کاربری در iOS بپردازد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.