تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

February 10, 2015
8:38 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67345

ساعت هوشمند به کمک دیابتی‌ها می‌آید

برنامه همراه طراحی شده برای ساعت اپل از امکاناتی برای اندازه گیری میزان قند خون برخوردار است و لذا برای استفاده از بیماران دیابتی بسیار مفید است.
قرار است ساعت اپل دو ماه دیگر روانه بازار شود و بسیاری از توسعه دهندگان و برنامه نویسان در حال طراحی برنامه های مختلف برای نصب بر روی آن هستند.
قبلا اعلام شده بود که برای این ساعت برنامه هایی برای حفظ تناسب اندام، سلامت، برقراری تماس … در نظر گرفته شده است. اما اولین بار است که یک شرکت سازنده گوشی های هوشمند چنین برنامه ای برای بیماران دیابتی عرضه می کند.
 
برنامه یاد شده توسط شرکت DexCom سازنده محصولات پزشکی طراحی شده است و می تواند از طریق یک گراف میزان گلوکوز خون شما را نمایش دهد. برنامه یاد شده اطلاعات مورد نیاز خود را از طریق حسگرهای خاصی دریافت می کند که بر روی شکم کاربر قرار می گیرد.
 
این حسگرها هر 5 دقیقه یکبار می توانند سطح قند خون را اندازه بگیرند و داده های مربوطه را برای ساعت یا هر وسیله بی سیمی که در فاصله حداکثر 6 متری قرار دارد، ارسال کنند. حسگرهای یاد شده می توانند با آیفون هم در تماس بوده و داده های خود را از این طریق بر روی ساعت اپل نمایش دهند. مزیت این کار مشاهده سریع اطلاعات بر روی ساعت بدون نیاز به مراجعه به گوشی یا دستگاه سنجش قند خون ساخت DexCom است.
 
شرکت DexCom دو برنامه همراه طراحی کرده که یکی برای مشاهده اطلاعات قند خون و دیگری برای به اشتراک گذاری این اطلاعات با شخص دیگر مانند یک دکتر قابل استفاده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.