اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 12, 2015
8:01 پنجشنبه، 23ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67384

زندگى پرماجرا و لوکس آقاى هوشمند

دنیای تکنولوژی و اینترنت بدون حضور افرادی مانند «جیم کلارک» موسس شرکت Netscape که یکی از اولین افرادی است که شرکتی را که کاملا مبتنی بر چند پلت‌فرم بود ساخته است، کامل نخواهد بود. 
این فعال دره تکنولوژی شرکت Netscape را که یک شرکت ارائه‌دهنده مرورگر وب بود با همراهی «مارک اندرسون» تاسیس کرد و در سال 1995 سهام آن را به صورت عمومی در بازار بورس عرضه کرد. بعد از بیست سال حالا ارزش دارایی‌های کلارک به حدود 5/ 1 میلیارد دلار می‌رسد که به دنبال سرمایه‌گذاری به موقع او در شرکت‌های تکنولوژی مانند Apple، Facebook و Twitter به‌دست آمده است. همان‌طور که انتظار می‌رود کلارک با سبک زندگی یک میلیاردر زندگی می‌کند و علاوه بر خانه و عمارت‌های بزرگ، قایق‌های بادبانی و جت‌های خصوصی نیز دارد. 
 
مختصری درباره جیم کلارک
کلارک 70 ساله یک کارآفرین آمریکایی و یک فعال علوم کامپیوتری است. او چندین شرکت شناخته شده تکنولوژی مانند Silicon Graphics، Netscape Communications Corporation، myCFO و Healtheon را در سیلیکون ولی راه‌اندازی کرده است. کارهای تحقیقاتی او در زمینه گرافیک کامپیوتری به توسعه سیستم‌هایی برای پردازش سریع تصاویر کامپیوتری سه‌بعدی منجر شد. او در منطقه «پلین ویو» در تگزاس به دنبال آمده و دوران کودکی سختی را گذرانده است. او برای مدتی از دبیرستان اخراج شد و مدتی بعد به نیروی دریایی رفت که در آنجا با صنعت الکترونیک آشنا شد. اما او انتخاب کرده بود که هرگز به‌راحتی از تلاش کردن دست برندارد. 
او شروع به گذراندن دوره‌های آموزش شبانه در دانشکده Tulane شد، جایی که صرف‌نظر از نداشتن دیپلم دبیرستان این امکان را به کلارک می‌داد تا اعتبار لازم را برای پذیرش در دانشگاه New Orleans به‌دست بیاورد. در این دانشگاه بود که او توانست مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد خودش را در رشته فیزیک بگیرد و سپس برای کسب دکترای رشته علوم کامپیوتری در سال 1974 به دانشگاه Utah برود. 
 
یک سرمایه‌گذار باهوش
در سال 2009 و به دنبال بحران اقتصادی که از پاییز سال 2008 شروع شده بود، 332 نفر در فهرست میلیاردرهای مجله فوربس قرار گرفتند که یکی از آنها کلارک بود. اگرچه سال‌ها نتوانسته وارد این فهرست شود، اما با سرمایه‌گذاری‌های موفقش در شرکت‌های بزرگ سیلیکون ولی توانست به دارایی به ارزش یک میلیارد دلار دست پیدا کند. او سپس با استفاده از دیدگاه‌های تکنیکی و سرمایه شخصی در اغلب شرکت‌های تکنولوژی و رسانه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کرد. در کنار سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی بزرگی مانند Apple، او 40 میلیون دلار در Facebook و 30 میلیون دلار در Twitter هم سرمایه‌گذاری کرد. 
 
سبک زندگی لوکس و تجملاتی
قایق‌سواری مهم‌ترین علاقه کلارک است. آخرین قایق شخصی او یک قایق بادبانی 100 فوتی با یک بادبان است که او نامش را کومانچی گذاشته است. هر چند او چیزی درباره هزینه ساخت این قایق نگفته، اما به خبرگزاری آسوشیتدپرس استرالیا گفته است: «ساخت قایق‌هایی از این دست مانند ساخت خودروهای فرمول یک است. این قایق‌ها بسیار گران‌قیمت هستند.»
اولین قایق بادبانی او «هایپروین» بود که او آن را به شکل کامپیوتری در آب شخصی‌سازی کرده بود. این قایق 157 فوتی که بعدا به قیمت نامعلومی فروخته شد، دارای 22 صفحه نمایش لمسی و در نهایت 40 مایل برد ارتباطات بی‌سیم بود. او همچنین دو قایق بادبانی دیگر هم داشت که در سال 2012 در مجموع قیمتی برابر 113 میلیون دلار داشتند.  برای جشن تولد 70 سالگی‌اش در سال گذشته میلادی او یک میهمانی سه روزه را در جمهوری دومنیکن برگزار کرد، میهمانی با اجرای موسیقی زنده توسط موزیسین‌های شناخته شده. او همچنین به خرید املاک و مستغلات هم علاقه زیادی دارد. ماه گذشته نیویورک پست اعلام کرد که کلارک در ماه جولای 2014 عمارتی را به قیمت 5/ 37 میلیون دلار خریده است. او همچنین کلکسیونی از آثار هنری ارزشمند دارد که در آنها می‌توان آثار هنرمندانی مانند مونت، پیکاسو و ونگوک را هم پیدا کرد. 
او یک جت خصوصی دارد که از آن برای سفرهای کاری و تفریحی استفاده می‌کند. همچنین کلارک یک هلی‌کوپتر شخصی دارد که پرواز با آن را یاد گرفته است. او این‌قدر این هلی‌کوپتر را دوست دارد که گویا کمپانی سازنده‌اش را هم خریده است. علاوه‌بر اینها، کلارک فعالیت‌های خیرخواهانه زیادی هم انجام می‌دهد. در سال 1999 او 150 میلیون دلار به یک مرکز مهندسی پزشکی در استنفورد کمک کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.